VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mezi Mostem a Žatcem se začne stavět městečko pro továrny. Bude i park

Ústecký kraj - V průmyslové zóně Triangle se v srpnu začne stavět první část městečka s názvem Triangle City. Má vytvořit zázemí pro tamní podniky, počítá se s kancelářemi, ubytovacími kapacitami a jídelnou. Celé městečko pak vyroste uprostřed zóny na pozemku o velikosti 12 hektarů.

3.8.2016
SDÍLEJ:

Triangle City - vizualizaceFoto: reprofoto Ústecký kraj

Vlastník zóny, Ústecký kraj, spustí tento měsíc realizaci úvodní části celého projektu s názvem Zázemí občanské vybavenosti. Soubor budov a obslužných komunikací vyroste během letošního a příštího roku u samotného vjezdu do Triangle City, a to na ploše přibližně 1,8 hektaru.

„V rámci první etapy projektu budou v polovině srpna zahájeny hrubé terénní úpravy. Dále bude následovat výstavba inženýrských sítí, obslužných komunikací a instalace moderních mobilních sestav buněk," sdělil Martin Pondělík z organizace Strategická průmyslová zóna Triangle, která chod zóny na Žatecku zajišťuje.

Buňky přivezou z elektrárny

Mobilní sestavu buněk koupil Ústecký kraj od energetické společnosti ČEZ v roce 2014. Zatím stojí v areálu Elektrárny Ledvice, s jejich přesunem do zóny Triangle se počítá letos na podzim.

Sestavu tvoří 10 samostatně stojících budov – osm objektů ubytoven se 128 pokoji s celkovou kapacitou 256 lůžek, jeden objekt jídelny a jeden administrativní objekt.

„Buňkové sestavy budou sloužit jako zázemí zejména pro zaměstnance a dodavatele investorů v průmyslové zóně. V administrativní budově bude sídlit SPZ Triangle, příspěvková organizace Ústeckého kraje. Volné kanceláře a jiné prostory budou pronajímány, například domácím a zahraničním investorům, kteří v průmyslové zóně dosud nemají vlastní zázemí nebo jiným službám zejména vázaným na funkčnost zóny," vysvětlil Pondělík.

Areál má sloužit také při živelných pohromách

V případě živelných pohrom budou ubytovny s jídelnou sloužit i jako dočasné krizové zázemí pro potřeby Ústeckého kraje.
Ústecký kraj zaplatí za realizaci projektu Zázemí občanské vybavenosti v Triangle City 65 milionů korun, vše má být hotovo příští rok v červenci.

V další fázi výstavby mají v Triangle City vyrůst další budovy – mohlo by jít například o hotel, restaurace, mateřskou školku, obchody, lékařskou ordinaci, konferenční sál, benzínovou pumpu nebo parkoviště pro kamiony.

Součástí má být park s jezírkem uprostřed, od továren v zóně bude oblast oddělena stromy.

Investoři

Španělská společnost Gestamp, která v průmyslové zóně Triangle lisuje ocelové komponenty do automobilů, plánuje rozšíření výroby. Současná kapacita lisování je 51 tisíc tun za rok, zvýšit se má více než jednou tolik. Společnost chce rozšířit současnou halu jižním směrem, umístí tam čtyři nové linky. Zároveň navýší počet pracovníků asi o padesát. K rozšíření by mělo dojít počátkem příštího roku.

Společnosti Nexen umístí v zóně továrnu na výrobu pneumatik o rozloze šedesáti hektarů, hlavní tovární hala s rozměry 732 × 142 metrů se bude rozkládat na ploše zhruba 100 tisíc metrů čtverečných, tedy zhruba na ploše 15 fotbalových hřišť dohromady. Společnost chce začít s výstavbou továrny letos v létě, po získání stavebního povolení. Nexen začne vyrábět s 1500 zaměstnanci pneumatiky v polovině roku 2018.

V průmyslové zóně Triangle aktuálně stojí osm továren. Kromě Nexenu má letos začít stavět i společnost Kiswire, která bude vyrábět ocelové dráty a kordová vlákna pro Nexen, který je využije do svých pneumatik. Zaměstná 300 lidí.

Autor: Petr Kinšt, Martin Vokurka

Místo události:
3.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Litvínov versus Vítkovice.
8

Litvínov se po krachu v Pardubicích vrátil zpět na vítěznou vlnu

Studentské volby. Ilustrační foto.

Čtyři školy na Mostecku budou volit prezidenta nanečisto

V litvínovské nemocnici následné péče přibyla lůžka

Litvínov - Investice si vyžádala skoro dva a půl milionu korun. Vznikl i kontaktní sociální úsek.

DENÍK NÁM FANDÍ: V pondělí představíme další fotbalový tým

Okres Most - Nenechte si ujít pondělní tištěné vydání Mosteckého deníku s projektem Deník nám fandí.

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Raději zpoždění, než jízda metrem. Autobusy RegioJetu zamíří zas i na Florenc

Most, Chomutov, Louny – Firma vyslyší stížnosti zákazníků, kteří se bouřili proti výstupu na okraji hlavního města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT