VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Město Most chce mít do své vesnice dlouhý chodník

Most - Tlačit kočárek na nepřehledné silnici ze Vtelna do Mostu a zpět, není žádná sranda. Musíte dávat pozor, aby vás nepřejel kamion. Miroslav Peška tudy chodí s rodinou skoro každý den. Kráčí rychle a co nejvíc na kraji, aby měl tu nepříjemnou štreku co nejdříve za sebou. 

30.7.2013 10
SDÍLEJ:

Tady je ještě město, ale cesta pro pěší ne. Miroslav Peška jde s rodinkou po silnici ze Vtelna do Mostu. Za ním jde jeho sestra. Autobus MHD tudy jezdí jen pozdě večer v pracovní dny a o víkendy jednou za hodinu. Chodci jakoby tu byli druhořadými.Foto: DENÍK/Martin Vokurka

Z kdysi velmi bohaté vesnice, kterou za komunistů spolklo rozpínavé město, nevede k panelákovým sídlištím s lékaři a obchody žádná přímá bezpečná cesta pro pěší.

„Chodník by tu byl určitě dobrý," říká na silnici Miroslav, aniž zpomalí. Kolem jezdí nákladní auta stavbařů budující novou osadu pro 147 rodinných domů.

I to je důvod, proč radnice uvažuje o výstavbě chodníku dlouhého přes kilometr a širokého dva metry. Má vést od křižovatky u průmyslové zóny Lajsník, kde by se napojil na jiné městské chodníky, až do centra Vtelna k otočce autobusu MHD.

Lidé se k záměru mohou vyjádřit. Veřejné projednávání vzniklé studie bude 14 . srpna od 16 hodin v parčíku vedle vtelenské samoobsluhy. Drtivá většina pozemků na trase patří městu. „Problémy neočekáváme," říká mluvčí radnice Alena Sedláčková.

Chodník do města by chtěli i lidé, kteří každý den riskují na silnici mezi Mostem a městskými částmi Rudolice a Chánov. Čtyři chodci si na nejrizikovějším místě Mosteckému deníku postěžovali, že je policisté pokutují.

„Je to tu nebezpečné, ale co máme dělat, když nejede autobus?" zlobí se starší muž u zatáčky před bývalým autobusovým nádražím. „Máme chodit vlevo, ale když tam přejdeme, je to mnohem nebezpečnější, protože nevidíme za zatáčku," tvrdí další pokutovaný muž. „Pokutu jsem nezaplatila, vždyť nedělám nic špatného," dodává žena jdoucí po krajnici a druhá s kočárkem souhlasí.

Město má výstavbu chodníku v plánu. „Je ohrožena bezpečnost osob. V minulosti zde došlo i k vážným nehodám," uvádí projektant v radniční studii z roku 2010. V dubnu se začalo pracovat na projektové dokumentaci.

Podle studie by chodník Most-Chánov o délce 1,5 km stál i s osvětlením kolem deseti milionů korun. Většinu by uhradila Evropská unie.

Autor: Martin Vokurka

30.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hornický pochod Mostem na počest svaté Barbory.

Mostem opět projde hornický průvod se svatou Barborou

Litvínov versus Vítkovice.
8

Litvínov se po krachu v Pardubicích vrátil zpět na vítěznou vlnu

Čtyři školy na Mostecku budou volit prezidenta nanečisto

Mostecko - Pokud budou mít reálné volby dvě kola, půjdou k urnám znovu také studenti. Projekt je má vychovat k zodpovědnosti.

V litvínovské nemocnici následné péče přibyla lůžka

Litvínov - Investice si vyžádala skoro dva a půl milionu korun. Vznikl i kontaktní sociální úsek.

DENÍK NÁM FANDÍ: V pondělí představíme další fotbalový tým

Okres Most - Nenechte si ujít pondělní tištěné vydání Mosteckého deníku s projektem Deník nám fandí.

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT