Z mostecké radnice zaznívají slova o možném kolapsu MHD v roce 2011 či 2012, pokud dopravní podnik propadne do obrovské ztráty.
Jedná se o desítky milionů korun, které podnik nedostal na letošní provoz od Mostu a Litvínova. Města, hlavní akcionáři podniku, nechtějí radikální rušení spojů v době snižování zájmu o MHD. Jejich názory, jak vyjít ven z bludného kruhu, se ale liší.

Na valné hromadě akcionářů by mělo dojít k dohodě.

„Věřím, že se to povede,“ řekl Luboš Pitín, ekonomický náměstek mosteckého primátora. Minulý čtvrtek vedl schůzku radních s šéfem dopravního podniku. Řešili další možné úspory. „Těch variant je hodně,“ uvedl Pitín.

Uvažuje se třeba o tom, že v létě se prodlouží intervaly některých linek. Další podrobnosti radnice nezveřejnila. Čeká se na jednání zástupců obou měst. Ta na valné hromadě mohou své požadavky navzájem vetovat.

Spor je patrný už teď z výroků politiků.

Starosta Litvínova Daniel Volák za svůj tým doporučuje, aby dopravní podnik šetřil na investicích a na odměnách orgánů společnosti. I litvínovská samospráva se podle Voláka musela uskromnit.

„Totéž chceme i od dopravního podniku,“ řekl starosta.

Mostečtí radní považují nekompromisní postoje Litvínova za populistické.

„Taková prohlášení lidé rádi poslouchají,“ uvedla náměstkyně primátora Hana Jeníčková. Podle radních Mostu jsou platy manažerů a členů statutárních orgánů oproti celkovým nákladům podniku zanedbatelné.

Mostečtí také tvrdí, že řešením není ani razantní ukrajování peněz našetřených na investice, protože podnik se potřebuje dále rozvíjet.

Primátor Mostu Vlastimil Vozka přiznává, že obě města musejí najít rychle společnou řeč i z jiného důvodu. Čeká je totiž možná větší problém: pokles tržeb v MHD.

„Dost nás mrzí, že řada lidí, i přes všechny výhody, které městská hromadná doprava nabízí, raději jezdí auty. A s tím se obtížně bojuje,“ řekl primátor .