Města v Ústeckém kraji chtějí být lepším místem k životu. Zapojují se do projektu, který občanům umožňuje informovat svoje radnice o jakémkoli nedostatku či nepořádku v jejich okolí. Do mobilní a webové aplikace Lepší místo jsou registrována města jako Chomutov, Louny či Žatec.

V únoru se k nim připojil také Litvínov.

Rychlá komunikace

„Služby Lepšího místa jsme se rozhodli využívat, protože v něm vidíme rychlou spojku mezi námi a našimi spoluobčany. Vnímáme ho jako moderní nástroj, prostřednictvím kterého nám lidé mohou dát vědět o problémech v jejich okolí. A to navíc jednoduše, pohodlně, bez ztráty více než pár okamžiků jejich drahocenného času. O zbytek se pak už postaráme my," vzkázala občanům Litvínova starostka Kamila Bláhová.

Lidé mohou informovat třeba o existenci černých skládek, rozbitých lavičkách či jiném městském mobiliáři, poškozených herních prvcích na dětských hřištích nebo o zničených chodnících.

Černá skládka

Někteří občané si k tomuto způsobu komunikace již cestu našli, na stránce se dosud objevilo 18 tipů.

Litvínov je v aplikaci Lepší místoNapříklad Martin Holý vložil 25. února příspěvek o černé skládce, kterou vytvořili lidé bez domova v ulici Vančurova. Začátkem března se mu dostalo odpovědi pověřené osoby z města, že předmětné území nespadá do působnosti Litvínova, ale je v soukromém vlastnictví Lesů ČR. Koncem března dostal Martin Holý vyrozumění o tom, že vlastník objektu Lesy ČR provedl odstranění černé skládky včetně dalších přilehlých míst. Nechybí ani fotografie, které porovnávají stav místa před a po zásahu.

Dále obyvatele Litvínova trápily třeba povalující se odpadky podél koryta potoka, zledovatělé parkoviště či povalující se vánoční stromky u kontejnerů.

Jak se zapojit

Občan města se do projektu může zapojit velice jednoduše. Stačí, aby si stáhl do svého mobilního telefonu aplikaci Lepší místo nebo se zaregistroval na webových stránkách. Pokud pak bude chtít něco přidat, klikne na tlačítko Vložit tip. Problém by měl krátce popsat, vyfotit a uložit.

Aplikace automaticky lokalizuje místo a podnět ke zlepšení pošle ke kompetentním úředníkům, kteří ho budou řešit. Aplikace disponuje obousměrnou komunikací. Stav řešení, který je průběžně aktualizován, může občan sledovat přímo ve svém telefonu.