Zatímco starostka mostecké obce Havraň Zdeňka Smetanová pro služební účely využívá svůj dvanáct let starý osobní automobil značky Renault Clio, v nedalekém Bečově starosta Václav Turnovský řídí novou služební Škodu Octavii. Tu obec zakoupila v loňském roce a zastupitelé se rozhodli pro koupi formou leasingu.
Primátor města Mostu Vlastimil Vozka má k dispozici automobily hned dva. Škodu Superb s rokem výroby 2001 a Škodu Fabie z roku 2005, obě tyto vozidla jsou určena pro služební záležitosti všech náměstků a samozřejmě i primátora. Vozy si řídí sami, jen v mimořádných situacích si zažádají o osobního řidiče.
Ani v Braňanech či v Bělušicích nemá obec dostatek financí na to, aby svému vedení mohla poskytnout služební vozidla. „Mám svůj osobní vůz, značky Ranault Megane, rok výroby přesně nevím, ale je to starší vůz,“ řekla bělušická starostka Iva Šindelářová. Starosta Braňan Vlastimil Krupka se vozí v soukromém osobním voze typu Hyundai. V Želenicích si starosta Jaroslav Vašek také musí vystačit se svým osobním vozem Seat Alhambra, který využívá ke služebním účelům.
„Dohodli jsme se společně se zastupiteli na koupi vozu obecního služebního vozu na splátky,“ sdělil starosta obce Malé Březno Radim Novák. Proto teď před obecním úřadem stojí rok a půl starý Ford Transit, který ke služebním účelům využívá jak starosta Radim Novák, tak zastupitelé.
Stejně tak jako většina starostů menších obcí na Mostecku i starosta Lišnic musí ke služebním účelům využívat svůj vlastní automobil. A to devět let starý vůz značky Hyundai Lantra.
Většině starostů jsou náklady na služební cestovní výdaje propláceny, podle průzkumu Deníku jsou ovšem i tací, kteří cesty, jenž provádí v zájmu obce, hradí z vlastní kapsy.