VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé z hor mají být bez pošty

Mostecko – Česká pošta (ČP) několika horským obcím z Mostecka oznámila záměr zrušit tamní poštovní střediska. Týká se to Nové Vsi v Horách, Brandova a Hory Svaté Kateřiny. Na horách by kamenné pošty mělo od července letošního roku vystřídat motorizované doručování.

11.1.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník

Anketa: Měla by pošta zachovat své pobočky i v malých obcích? Hlasovat můžete vpravo vedle článku.

Pokud by chtěly obce své poštovní středisko zachovat, musely by převzít zodpovědnost za jeho fungování na svá bedra. K tomu by se však vázala řada povinností, jako například platit zaměstnance nebo držet všechny typy cenin. Za jakékoliv sebemenší porušení smlouvy s ČP však měla následovat sankce. Další variantou by mohlo být výdejní místo v rámci nového programu Pošta-partner, což je v podstatě poštovní okénko, u něhož si lidé budou moci přes den vyzvednout svou korespondenci. To může být opravdu kdekoliv, na obecním úřadě, v restauraci, v obchodě, nebo soukromém domě. Záleží, kdo se s Českou poštou domluví, zda obec, nebo soukromník.

„Jednoznačně trváme na tom provoz pošty zachovat v takové šíři, jako byla dosud. Nechceme suplovat povinnosti státu, neboť již teď zajišťujeme ordinace a platíme lékařům, připlácíme na bezplatné školství a dopravu. Chceme, aby se opravdu naplňoval dokument MMR Strategie regionálního rozvoje a zohledňoval a přispíval ke specifickým podmínkám a potřebám venkova. Pokud jsou některé pošty prodělečné, tak celek stále vydělává,“ řekl starosta Nové Vsi v Horách Jan Bejček.

Se zrušením kamenných pošt nesouhlasí ani vedení města Hory Svaté Kateřiny ani obce Brandov.

„Jsme absolutně proti uzavření poboček, jelikož jsme odloučená obec. Pokud by poté lidé chtěli zajet na poštu, museli by se vydat pětatřicet kilometrů. Jelikož by první pošta byla až v Litvínově,“ řekl starosta Brandova Jiří Mooz.

Jaké přesné změny Česká pošta v horských oblastech chystá, se včera Deníku do konce uzávěrky nepodařilo zjistit.

„Na vaše dotazy odpovím emailem,“ řekl včera do telefonu provozní ředitel pro severní Čechy Vojtěch Krepindl.

Česká pošta v současnosti provozuje 3350 poboček a zaměstnává 36 tisíc lidí.

Do roku 2017 hodlá Česká pošta optimalizovat svoji poštovní síť, což znamená rušení, ale i otevření stovek poboček.

Podle Sdružení místních samospráv ČR, které zastupuje více než tisícovku obcí a měst z celé České republiky, zrušení poboček pošt způsobí tamním obyvatelům pokles životní úrovně. Že by provozování malých středisek mělo poštu výrazně ohrozit či zruinovat, se nedá předpokládat. Již v prosinci totiž avizovala nadmíru úspěšný rok a vynikající hospodářské výsledky.

„Je zřejmé, že pošta si letos oproti plánovaným 50 milionům vylepší hospodaření o více než dvojnásobek a překročí tak dokonce očištěný výsledek roku 2009, který činil 126 milionů korun,“ sdělila mluvčí pošt Marta Selicharová

„V roce 2011 počítá Česká pošta s investicemi ve výši 2,275 miliard korun. Plánovaná suma za poslední roky je limitována ekonomickými možnostmi podniku, letošní hospodářský výsledek však ukazuje, že je to naprosto reálný odhad,“ komentuje investiční plán pro příští rok generální ředitelka České pošty Marcela Hrdá s tím, že dozorčí rada projednala i finanční plán na příští rok, který opět předpokládá kladný hospodářský výsledek.

Autor: Miroslava Huláková

Měla by pošta zachovat své pobočky i v malých obcích?

Samozřejmě

76 %

Ne, je to zbytečné

24 %

Hlasovalo: 50

Anketa byla ukončena

11.1.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Litvínov versus Vítkovice.
8

Litvínov se po krachu v Pardubicích vrátil zpět na vítěznou vlnu

Studentské volby. Ilustrační foto.

Čtyři školy na Mostecku budou volit prezidenta nanečisto

V litvínovské nemocnici následné péče přibyla lůžka

Litvínov - Investice si vyžádala skoro dva a půl milionu korun. Vznikl i kontaktní sociální úsek.

DENÍK NÁM FANDÍ: V pondělí představíme další fotbalový tým

Okres Most - Nenechte si ujít pondělní tištěné vydání Mosteckého deníku s projektem Deník nám fandí.

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Raději zpoždění, než jízda metrem. Autobusy RegioJetu zamíří zas i na Florenc

Most, Chomutov, Louny – Firma vyslyší stížnosti zákazníků, kteří se bouřili proti výstupu na okraji hlavního města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT