Vyplývá to z návrhu organizace dopravy pro rok 2011, se kterým dopravní podnik seznámil radnici. Cenou jízdenek se nezabývala. „Není to o zdražení jízdného,“ sdělila k projektu dopravy náměstkyně primátora Hana Jeníčková.

„Z materiálu vyplývá, že dopravnímu podniku nerostou náklady nijak horentně, že by se musely přijímat nějaké katastrofické scénáře,“ sdělil primátor Vlastimil Vozka. Vedení města k návrhu nepřijalo žádné oficiální usnesení, protože organizaci dopravy ještě probere představenstvo a dozorčí rada podniku. Pokud nic nezmění, náklady MHD zůstanou zhruba na 116 milionech korun.

Budoucnost MHD ovlivní říjnové komunální volby. Vládnoucí Sdružení Mostečané Mostu slibuje, že radnice bude nadále hradit jízdné školákům a důchodcům nad 65 let. Tyto výhody stojí městskou pokladnu přibližně 21 milionů korun ročně. Druhá vládní strana, KSČM, hodlá dokonce výhody přidat.

„Chceme udržet bezplatné jízdné v MHD a rozšířit ho o další skupiny obyvatel města,“ prohlašují komunisté ve svém volebním programu.

Opoziční ODS, podle níž radnice plýtvá obecními penězi, zatím nechce sdělit, zda v případě volebního vítězství zachová takzvané MHD zdarma. „Nejprve bychom prověřili hospodaření města ekonomickým auditem,“ sdělil Deníku lídr ODS Tomáš Ratiborský, který varuje před zadlužováním města.
Čtvrtá nejsilnější strana v Mostě, opoziční ČSSD, nabízí ve svém programu zlevnění jízdného. „A zachováme současný systém slev v MHD, ale bez pseudoslev,“ tvrdí ČSSD.

Podle sdružení si město může „MHD zdarma“ dovolit. Sdružení říká, že díky zprůhlednění veřejných zakázek ušetří oproti minulosti až pětinu nákladů na investice a údržbu. S tím nesouhlasí bývalý komunista a lídr OMMO Vlastimil Balín. Výpočty označil za prapodivné. Podle něj nelze zlevnit zakázky jen jejich zavěšením na internet.