Ministerstvo dopravy tak chce ušetřit omezením tří set dopravních staveb v republice padesát miliard korun. Přitom již udělalo kvůli hospodářské krizi některé bolestivé škrty v dopravních stavbách během předchozích měsíců. Ohrožena je tak důležitá dostavba nového litoměřického mostu a nyní i strategická rychlostní komunikace z Prahy na Žatecko a Chomutovsko k průmyslové zóně Triangl.

Samé otazníky

Snaha šetřit by pochopitelně mohla oddálit i dokončení rozestavěných úseků silnic v kraji, kde je již doprava buď částečně nebo úplně omezena. Na Ústecku je tak v sázce vyřešení situace kolem zkratky do Litoměřic přes kopečky, protože kraj může peníze potřebovat důležitější dopravní stavby.

„Když nejsou peníze, musí se šetřit. Důsledkem úspor ale nesmí být ztráta dalších peněz. Právě to navrhl minulý týden ministr dopravy,“ komentuje situaci hejtmanka kraje Jana Vaňhová s tím, že apeluje na poslance, aby našli prostředky na posílení rozpočtu.

„V neposlední řadě je potřeba si uvědomit, že zastavit stavbu neznamená, že se zastaví práce a dělníci půjdou domů, Stavba se musí zakonzervovat a to není zadarmo. U oněch tří stovek dopravních staveb to má přijít zhruba na pět miliard korun,“ dodala hejtmanka.

Dálnice zatím ne

V souvislosti se škrty se také objevily ve sdělovacích prostředcích informace, že se zastaví některé plánované stavby dálnic. O tom, že by se to mělo týkat i dálnice D8 přes České středohoří, která má být hotová už příští rok, ale nemá ředitelství Stavby silnic a dálnic žádné oficiální zprávy. Zatím.

„Problémem zprovoznění dálnice D8 přes České Středohoří nejsou finanční prostředky, ale stále některá nevydaná povolení především u stavby tunelu Radejčín,“ sdělila Deníku Martina Vápeníková, mluvčí organizace.