Zatím stále nejnavštěvovanější drahou je přibližně dvoukilometrový okruh kolem Benediktu. Víceúčelový sportovní areál slouží už sedm let. Za tu dobu si získal spoustu příznivců. To ale začalo být také jeho nevýhodou. Když je pěkné počasí a sucho, je okruh místy doslova přeplněný. Bruslaři se mísí s chodci, kočárky, kolaři a občas i motoristy.

Petr Čermák, pořadatel bruslařského maratónu v Mostě a odborník na in-line sporty, o trati mezi sídlištěm Liščí Vrch a Vtelnem říká: „Benedikt je stále nejoblíbenější pro svou dostupnost, ale je na něm několik nebezpečných míst a zároveň na něm chybí srozumitelné značení.“
Čermák proto vyzdvihuje spíše v červenci otevřený okruh kolem hipodromu o délce 3 370 metrů. Jako základ dráhy posloužila betonová obslužná komunikace, kterou pokryl asfaltový koberec.

„Klobouk dolů před panem Suchým (ředitel Hipodromu Most, pozn. red.), to se mu opravdu povedlo. Trať na hipodromu je dobře značená, což je pro bruslaře důležité, a je výborná i z estetického hlediska. Dá se říci, že je oázou i pro duši.“

„Denně u nás jezdí přibližně stovka kolečkářů. Dbali jsme na to, aby byl povrch kvalitní. Za výhodu považuji to, že jsme schopni dlouhodobě udržet čistotu na dráze. Je to nenáročná rychlostní dráha, která je vhodná nejen pro dospělé, ale i pro děti,“ říká Miroslav Suchý, šéf dostihového závodiště. Kdo to myslí s in–line bruslením vážně, chodí proto raději trénovat na hipodrom. Horší dostupnost vyvažuje větší rozptyl sportovců na okruhu a minimální možnost kolize s někým jiným. Kola ani pěší totiž na asfalt nesmějí.

Ve hře je ale ještě třetí dráha. Vyroste do konce roku za státní peníze okolo jezera Matylda. Dlouhá bude přes čtyři kilometry. Už od půli roku ale na rozestavěné trati jezdí bruslaři. Matylda je dosud, i proto že jde o stavbu a v sousedství navíc vzniká nová silnice do Komořan, nejhůře dostupná autem a dá se tam špatně parkovat.

„Matylda bude jeden z výborných okruhů. Za špatné rozhodnutí ale považuji, a nejen já, vybudování vedlejší štěrkové cesty. Pokud se nezmění v asfaltovou, bude ji používat málo cyklistů a chodců. Obávám se také, že někteří chodci budou zkopávat štěrk na dráhu pro bruslaře,“ zhodnotil vznikající nejdelší trať Petr Čermák.

Čermák si myslí, že dráha na hipodromu se může stát postupně nejoblíbenější v Mostě, protože dokáže Benediktu konkurovat zázemím včetně občerstvení a dostatkem místa pro parkování.

Otevření okruhu na hipodromu a dokončování Matyldy vítá správce areálu Benediktu Aleš Berchin. „Teď je to tu mnohem lepší. Bruslařů ubylo, což pomohlo hlavně rodinám s dětmi, které chodí na Benedikt častěji na procházky,“ uvedl.

Martin Vokurka, Oldřich Hájek