Nové zázemí pro cestující autobusy MHD, nová okružní křižovatka a nový asfaltový koberec pro děravou silnici. Město Most chystá vylepšení dopravního koridoru od aquadromu po Lidl, tedy oblasti u lokálního centra Kahan. Plánované změny jsou stavebně tak rozsáhlé a výrazně ovlivní dopravu mezi hlavními panelákovými sídlišti, že radnice uvažuje o dvou etapách, část prací letos a zbytek až za rok.
Jako první by se měla zrekonstruovat autobusová zastávka u Kahanu ve směru k nemocnici. „Počítáme s tím, je to v letošním rozpočtu,“ prohlásil primátor Jan Paparega. Městská rada v dubnu projedná veřejnou zakázku na zhotovitele a po výběru firmy upřesní termíny stavby.
Zastávka má vypadat podobně jako ta protější, zmodernizovaná v loňském roce. Zásah do dopravy během výstavby bude ale zřejmě větší a komplikovanější, protože zastávka je dlouhá a leží mezi dvěma „téčkovými“ křižovatkami ústícími do sídliště s přilehlým parkovištěm. Radnice počítá s omezením průjezdů a podrobnosti včetně objízdné trasy hodlá včas zveřejnit. Už teď je součástí plánu dočasný jednosměrný provoz v části silnice u Kahanu. Proto se hlavní práce směřují na léto, kdy je doprava slabší.
Radnice zároveň připravuje rekonstrukci svažité trojúhelníkové křižovatky mezi Kahanem a aquadromem, na střetu ulic Lipová - Topolová - Zdeňka Štěpánka, kde vznikne nový „kruhák“. Teď se čeká na vydání stavebního povolení a na konečné rozhodnutí, zda stavbu provést letos jako nedalekou autobusovou zastávku či až v příštím roce.
Tak dnes vypadají zastávky u Kahanu:
„Bavíme se o tom velmi často, protože dopravní situace tam bude velmi komplikovaná,“ sdělil náměstek primátora Marek Hrvol.
Největší problém představuje řešení dopravy, protože výstavba „kruháku“ zahrnuje i omezení MHD. Pro autobusy se zvažují objížďky, například trasa přes ulici Česká byla zamítnuta. Padl i návrh na vytvoření dočasné panelové cesty na travnatém pásu u křižovatky. Vše se navíc musí skloubit s úpravou podzemních inženýrských sítí a zamýšlenou výměnou povrchu vozovky u Kahanu. Podle primátora se bude rozhodnutí o případném odložení rekonstrukce křižovatky na příští rok odvíjet od termínu vydání stavebního povolení: čím později ho město získá, tím je větší pravděpodobnost, že „kruhák“ vznikne až za rok.
Podle radnice současná křižovatka už nevyhovuje. „Kruhový objezd zajistí větší bezpečnost a plynulost silničního provozu,“ potvrdil dopravní inženýr Pavel Roháč. Nápad instalovat semafory neprošel.
Současná omezení
Kvůli výstavbě kruhového objezdu u oblastního muzea jsou uzavřeny sjezdy do Mostu od Chomutova i od Teplic a nájezdy na směry Chomutov i Teplice. Motoristé musejí využívat sjezdy a nájezdy u motorestu Asas, u Teska nebo před nádražím. Omezení má platit do června.
S omezením musejí řidiči počítat u tržnice v ulici Víta Nejedlého, kde Severočeská vodárenská společnost zahajuje výměnu kanalizace a vodovodu. „Stavební práce začnou v těchto dnech. Podle schváleného harmonogramu má být stavba dokončena nejpozději do 8. července,“ uvedl mluvčí společnosti Jiří Hladík.
Výkopové práce zúží silnici. „Žádáme všechny účastníky silničního provozu, aby dbali zvýšené opatrnosti a věnovali pozornost osazenému přechodnému dopravnímu značení,“ upozornil magistrát.