Podle návrhu má i lépe obstát kritice řidičů – bude totiž větší než nechvalně proslulý kruhák U Bílého Sloupu. Tyto dva objezdy mají společného investora – Ústecký kraj. Opět se na některých položkách podílí i město. „Zavázali jsme se kraji, že se na výstavbě budeme finančně podílet. Zafinancujeme osvětlení a chodníky. Podílet se polovinou nákladů budeme na přeložkách inženýrských sítí,“ uvedl místostarosta Litvínova Martin Klika, na jaké části křižovatky padne více jak šest milionů korun z pokladny města. Přes financování objezdu ze dvou zdrojů nebude zcela předpisový – nedojde totiž k úpravě autobusových zastávek, které jsou blízko křižovatky. „Správně by měly být zastávky mimo úroveň silnice, ale na to opravdu zatím peníze nemáme,“ vysvětlil Klika. Jenže právě zálivy autobusových zastávek měly přispět ke zvýšení bezpečnosti chodců. Chodci tak po dostavbě nové křižovatky musí spoléhat na to, že kruhový objezd donutí řidiče, kteří se často po Podkrušnohorské ulici řítí nepovolenou rychlostí, že je kruhový objezd donutí zpomalit. „K realizaci přestavby autobusových zastávek se samozřejmě později vrátíme,“ dodal Klika. Jak již bylo zmíněno výše, nový objezd bude větší než ten poblíž centra města, proto by jej řidiči neměli přehlédnout již z dálky. „Podle projektu má být postavena okružní křižovatka o průměru 36 metrů s vnitřním zeleným ostrůvkem o průměru 7 metrů, s jízdním pruhem šířky 8,5 metrů,“ uvedl tiskový mluvčí Ústeckého Kraje František Janačík v tiskové zprávě během křtu kruhového objezdu U Bílého sloupu v červnu. Předpokládané náklady této stavby se vyšplhaly nad 17 milionů korun. Kruhák U Bílého sloupu stál o dva miliony korun méně.