Na Žatecku byla slavnostně otevřena mimoúrovňová křižovatka Vysočany se silnicí I/27 Most – Plzeň, a také část čtyřproudové rychlostní silnice R7 Praha – Chomutov. Řidičům začal sloužit šestikilometrový úsek kolem průmyslové zóny Triangle.

Stavět se začalo vloni na jaře, nové silnice vyšly na zhruba devět set milionů korun bez daně. Operační program doprava Evropské unie přispěje 85 procenty. Díky nové mimoúrovňové křižovatce Vysočany se zvýší bezpečnost, neboť na bývalém úrovňovém křížení silnic I/7 Praha – Chomutov a I/27 Most – Plzeň docházelo často k tragickým dopravním nehodám.

„Součástí výstavby mimoúrovňové křižovatky Vysočany byla přestavba silnice I/7 v délce 500 metrů a přeložka silnice I/27 do nové trasy v délce 1425 metrů s nadjezdem přes rychlostní silnici R7. Na silnici I/27 jsou vybudovány dvě malé okružní křižovatky – jedna pro napojení strategické průmyslové zóny Triangle, druhá pro napojení doprovodné komunikace a autobusové točky se zastávkou. Součástí stavby jsou i rekultivace opuštěné části silnice I/27,“ vypočetla Martina Vápeníková, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR.

V budoucnu má čtyřproudová silnice R7 spojit Prahu a Chomutov. Z celkové délky 82 kilometrů je v provozu 17 kilometrů mezi Slaným a Prahou a nyní dalších šest na Žatecku. Staví se 2,5 kilometru dlouhý obchvat Sulce na Lounsku. Zbývá tedy dostavět zhruba šedesát kilometrů.
Přestavba silnice I/7 na rychlostní čtyřpruh R7 mezi Slaným a Chomutovem je rozdělena do devíti úseků.

Jednotlivé úseky určené pro přestavbu jsou: Slaný – hranice kraje u Panenského Týnce (16,4 km), Panenský Týnec – zkapacitnění obchvatu (3,6 km), Sulec – obchvat (2,5 km), Chlumčany – zkapacitnění (4,4 km), Louny – zkapacitnění obchvatu (6,9 km), Postoloprty – zkapacitnění obchvatu (4,9 km), Postoloprty – Bitozeves (3,8 km), Vysočany – Droužkovice (9,4 km) a Droužkovice – Nové Spořice (6,4 km).

„Předpokládané celkové náklady na dostavbu silnice R7 jsou zhruba dvacet miliard korun,“ sdělila Martina Vápeníková. „Z hlediska přípravy by silnice R7 na Lounsku, Žatecku a Chomutovsku mohla být hotová v roce 2013, úsek od Slaného k hranicím Ústeckého a Středočeského kraje, kde je stav přípravy nejdál, v roce 2017. Otázkou jsou ale peníze, které nyní nejsou a ani není vidět, kdy by mohly být,“ sdělil Alfred Brunclík, generální ředitel ŘSD.

„Jediný úsek na R7, kde máme peníze jisté, je silnice Vysočany – Droužkovice. Finance přijdou z operačního programu Doprava. Na další úseky peníze nejsou, kdy budou, je otázka priorit státního rozpočtu ČR v dalších letech,“ řekl Deníku ministr dopravy Gustáv Slamečka.

Původně se počítalo, že by se velká část silnice R7 stavěla s peněz z operačního fondu Doprava. To se ale změnilo, v současné době je jisté financování z tohoto zdroje jen u jediné části, a to zmíněného 9,4 kilometru dlouhého úseku Vysočany – Droužkovice. Ten by se měl začít stavět v nejbližších měsících.