Nutno však dodat, že většina lidí si přeje síť cyklostezek prodlužovat a propojovat, žádosti o zrušení takové trasy jsou výjimkou.
Takový požadavek zastupitelům přednesl Mostečan Stanislav Špoula. „Žádám, aby byla cyklostezka Na Novém světě zrušena. Byl jsem hrubě napaden cyklisty. Ještě jednou mě někdo na kole napadne a já ho z něj srazím. Vezmu zákon do vlastních rukou,“ rozohnil se Špoula.
Deníku tento pán také potvrdil, že zrušení tamní trasy dosáhne. „Ta ulice tu je úzká, hrají si na ní děti. Když jsem zacouvával ke kamenné zídce, tak mezi ni a mne vjel cyklista,“ poukázal na nevhodné umístění stezky Špoula.
Cyklistů se ale zastal primátor Mostu Vlastimil Vozka. „Toto byla konkrétní stížnost na hrubé jednání cyklisty,“ řekl Vozka.
Na téma nepříliš šťastného vybudování cyklostezek upozornil za Stranu zelených Dušan Bodnár. „Většina cyklostezek v našem městě je vybudována na chodnících. To určitě není vhodné a praktické řešení,“ poukázal Bodnár na jeden z mnoha nešvarů mosteckých cyklostezek.

Proto Strana zelených dotázala vedení města, zda má Most cyklistického koordinátora. „Jsem pro to, abychom se kvůli řešení nových cyklostezek obrátili na občany například formou ankety,“ vyjádřil se primátor.
V dlouhodobém horizontu by se mohli cyklisté na kole bezpečně dostat na periferie města a i dále. „Pak je nutná spolupráce mezi městy. Než však oslovíme například Žatec, tak musíme vyřešit vývod cyklostezek z města. Ty budou muset překlenout dopravní uzly, a to je nejen finančně náročné,“ vysvětlil Vozka.
Bezpečně by se v blízké době měli cyklisté cítit na novém okruhu kolem Matyldy. „Nebudou tam žádná auta, bruslaři budou mít svoji stezku,“ podotkl primátor s tím, že stavět se začne na podzim.
Provedení cyklostezek se naopak zastal mluvčí mosteckých strážníků Luboš Trojna. „Musí se brát ohled na to, že Most je průmyslovější než například Hodonín, kde mají ideální podmínky,“ řekl Trojna.