Pokud Klíny lanovku postaví, mohou být vůbec prvním takto vybaveným střediskem ve východní části Krušných hor. O lanovce se uvažuje několik let i na Telnici a Bouřňáku, ale s přípravou stavby se tam ještě ani nezačalo.
"Rok 2012 určitě nestihneme, zatím je to pořád jen o úvahách a kalkulacích," řekl Jiří Zmítko z Bouřňáku. Konkrétní zatím nechtějí být ani na Telnici, kde se o stavbě lanovky rozhodne v březnu. Tam uvažují o nákupu repasované lanovky z Rakouska a v nejlepším případě by jí zřejmě zprovoznili ve stejnou dobu jako na Klínech. Klíny se sice řadí do kategorie menších středisek takzvaně pro rodinné lyžování, ale v poslední době právě Bouřňáku a Telnici asi nejvíc konkurují.
Nová čtyřsedačková lanovka by měla vést od spodního konce slalomového svahu šikmo až k horní stanici vleku K4, kde je zároveň centrum střediska a parkoviště. Podél ní by měly vzniknout i dvě nové sjezdovky, které nabídnou souvislý úsek o délce asi 600 metrů. "Mohly by být delší, ale to by moc užitku nepřineslo, protože pak už je kopec hodně strmý a jezdilo by na něm leda pár fajnšmekrů, zatímco ostatní by se báli," řekl Dlouhý.
Investice by měly dosáhnout až 60 milionů korun. Větší část by mohla být z evropských dotací, o něž chtějí během března Klínští požádat. "Mohlo by to být až 60 procent, ale když to nezískáme, poohlédneme se jinde," řekl Dlouhý. Stavět by se podle něj mělo každopádně; na lanovku je už zahájené stavební řízení.
Samotná čtyřsedačková lanovka vyjde asi na 1,5 milionu eur (asi 36 milionů korun), k tomu se bude stavět i umělé osvětlení a zasněžování. "Celková investice se počítá na 50 až 60 milionů korun," dodal Dlouhý. Letos v létě začnou na Klínech první úpravy včetně stavby malé sportovní haly, lanovka a nová sjezdovka by měly být k dispozici od roku 2012.