Málo využívané a devastované autobusové nádraží v Mostě je jednou z obětí předloňské krize autobusové dopravy v Ústeckém kraji. Vyplývá to z prohlášení Dopravního podniku Ústeckého kraje (DPÚK) pro Deník, který ve středu upozornil na kritický stav nádraží.

Podle DPÚK není problém nevyužívání autobusového nádraží v poskytovatelích veřejné meziměstské dopravy, kteří jsou ve větší míře provázáni s městskou dopravou, ani ve vlastníkovi, který nemá peníze na další rozvoj.

„Stav autobusového nádraží je přímým důsledkem rozhodnutí reprezentace Ústeckého kraje, která před dvěma lety v podstatě zmařila dlouhodobě budovaný dopravní systém. Reálná integrace jednotlivých druhů veřejné dopravy tak bude stát daňové poplatníky další peníze,“ tlumočil stanovisko DPÚK jeho mluvčí Martin Grmela.

„Tvrzení, že je Ústecký kraj odpovědný za nynější zchátralý stav mosteckého autobusového nádraží naprosto odmítáme. Nejsme vlastníky tohoto areálu, neneseme zodpovědnost za podnikatelské chování soukromých firem,“ reagoval František Janačík z kanceláře krajského hejtmana. Kraj nikdy neuzavíral, ani neuzavírá, smlouvy s nájemci či majiteli autobusových nádraží, ale pouze s dopravci. „Ze zákona máme povinnost zajistit základní dopravní obslužnost, nikoli využívání autobusových nádraží dopravci. Je na vlastníkovi, jak se svým majetkem nakládá, jak jej využívá. Této odpovědnosti se nemůže zbavovat na úkor jiného,“ dodal Janačík.

Více v pátečním vydání Mosteckého deníku.