Nelíbí se jim název akce Sestřel černou hlavu. V době, kdy na severu Čech opět probíhají rasové nepokoje, tím podle nich distributor sportovních brýlí či helem může zbytečně vyvolávat rozbroje.

O co jde? Distributor, firma Kapha, láká při svých prezentačních akcích, naposledy při závodech trucků na mosteckém závodním okruhu, na soutěž, při které se lidé míčky trefují do černé figuríny. Podle toho také pojmenoval akci.

Chánovští Romové v tom mají jasno: kampaň zesměšňuje všechny Romy a snaží se zpeněžit negativní nálady vůči nim v tu nejnevhodnější do­bu.

„Název této kampaně byl zvolen již dávno předtím, než se objevily nějaké nepokoje v Rumburku nebo jinde. Symbol černé hlavy nás doprovází již druhým rokem,“ odpověděl distributor sportovních potřeb Václav Hora na otázku Mosteckého deníku, proč si v současné době zvolil zrovna takto kontroverzní název.

„Cítím v tom urážku Romů. Proč se to nejmenuje Sestřel bílou hlavu?“ rozčiluje se romský dělník Jiří Sivák. „Jsou teď na nás všichni naštvaní kvůli tomu, co se děje ve Šluknově. Když teď někdo nazve nějakou akci Sestřel černou hlavu, je to jako kdyby přiléval olej do ohně,“ míní romský dělník Miroslav Bažo.

Václav Hora si nemyslí, že by se kampaň mohla někoho dotknout. Ale přiznává, že si název může vyložit každý po svém.

V sobotu chystá distributor další prezentační akci ve sportovním areálu na Klínech. Mostečtí Romové připustili, že by mohli firmu přijít na nevhodnost názvu upozornit.

(oh, vok)