Jak na to?

Stačí vám k tomu obyčejná jednoeurová mince, kterou vložíte mezi lamely na pneumatikách. Pokud bude její zlatý okraj vidět, pak hloubka vzorku nesplňuje předepsané minimum – čtyři milimetry.

Specialisté z Technologického střediska Allianz nedaleko Mnichova, kteří se zabývají bezpečností vozidel, poukazují na to, že ani zimní pneumatiky ještě nemusí být zárukou poklidné jízdy. A stejně tak vzorek pod 4 milimetry není považovaný za stoprocentně zimní. V Rakousku například už nyní považují za skutečné zimní gumy pouze ty s označením M+S a naopak neuznávají pneumatiky s jinými symboly – třeba se sněhovými krystalky nebo vločkami.
„O této metodě jsem ještě neslyšel, ale myslím si, že je zbytečné strkat někam nějaké euro, protože renomovaní výrobci dělají můstky a vy se podíváte a zjistíte, zda pneumatika splňuje či nesplňuje, dnes už to dělají i na zimních pneumatikách,“ uvedl Jaroslav Šrotýř z mosteckého pneuservisu, který má v posledních dnech na pilno.

Do horských oblastí se totiž od 1. listopadu musí ze zákona jezdit jen na zimních pneumatikách, jinak řidiči hrozí až dvoutisícová pokuta.
Dopravní značky zimní výbava jsou na Mostecku umístěny na pětadvaceti místech například na silnici při vjezdu na Meziboří nebo Klíny a budou tam až do 30. dubna.

Kontroly

„Pokud vozidlo nebude mít zimní výbavu, řidiči hrozí pokuta do výše dva tisíce korun. Jako každoročně budeme provádět namátkové kontroly v nepravidelných intervalech,“ sdělila policejní mluvčí Alena Bartošová.