Počet autoškol na Mostecku je vysoký a kvůli konkurenčním bojům se poplatek za výcvik snižuje. A to i přes to, že roste cena pohonných hmot i DPH a zvyšuje se nájemné za učebny. Vybírat si autoškolu jen na základě výše školného ale není šťastné.

„Poplatek šest tisíc korun za výcvik k získání řidičského oprávnění skupiny B je podezřelý. Taková částka nepokryje ani náklady autoškoly," vysvětlil provozovatel autoškoly Jindřich Majer.

Ve většině autoškol bývá již standardem možnost splátkového kalendáře. „90% lidí si kurzovné raději zaplatí ve splátkách," potvrdil Alexandr Agh z autoškoly. Ve výši školného je často zahrnuto zapůjčení učebních pomůcek, ale nebývá to pravidlem. „Dnes už učebnice ani nikdo nechce, všechny informace a testy jsou zveřejněné na internetu," přiblížil Alexandr Agh.

Nalákat zákazníka se autoškoly snaží i pomocí různých slev a bonusů. Mezi nejčastější patří množstevní slevy a slevy pro studenty.

Zkouška žadatele o skupinu B se skládala ze tří částí. Od 19. ledna letošního roku se zrušila zkouška z ovládání a údržby vozidla. Žák dnes musí uspět pouze ve zkoušce praktické jízdy a testu z předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy.

Každý musí dle zákona zaplatit správní poplatek obecnímu úřadu úřadu ve výši 700 korun za provedení závěrečné zkoušky. Pokud v jedné z těchto zkoušek neuspěje, má k dispozici opravné zkoušky. Za ty si musí připlatit. Při opakování testů zaplatí magistrátu 100 korun, při opakování praktické jízdy 400 korun. Žadatelům o řidičský průkaz skupiny C a D zůstává povinnost splnit zkoušku z „techniky", za její opakování zaplatí 200 korun. K těmto poplatkům se ještě v případě neúspěchu přidávají poplatky autoškolám. Jejich výše ale není jednotná. „Jedná se o obchodní vztah mezi autoškolou a žákem, poplatky jsou různé," vysvětlil zkušební komisař Josef Hlavsa. U vybraných autoškol se dokonce za opravné zkoušky neplatí.