Vedle hlavního taháku, kterým byl závod vozů Formule 1 z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let, se v Mostě uskutečnila řada dalších závodů rozličných aut z různých období dvacátého století.

Svůj devadesátiminutový závod odjeli už v sobotu jezdci-gentlemani s vozy GT vyrobenými do roku 1966. V neděli si to v ostrých soubojích rozdali také aktéři mistrovství cestovních vozů rovněž vyrobených do roku 1966 a FIA šampionátu sportovních vozů z 60. let.

"Nechyběl mezi nimi britský závodník Steve Soper, vítěz čtyřiadvacetihodinovky v Nürburgringu a v belgickém Spa v osmedsátých a devadesátých letech. Byl dlouholetým továrním jezdcem BMW.  Za volantem Lotusu Elan z roku 1964 a o rok mladšího Fordu Lotus Cortina se střídal s Markem Martinem," vyzdvihl mluvčí autodromu Jan Foukal.

Po jednom závodu v sobotu i v neděli měli na programu také jezdci série HAIGO, jež zahrnuje formule i cestovní vozy bývalého Poháru míru a přátelství socialistických zemí, který se jezdil v 70. a 80. letech minulého století. V cestovních vozech porušil hegemonii německých jezdců domácí Jakub Kovář s legendární Škodou 130 RS.

Třešničkou na dortu byl sraz a spanilá jízda klasických automobilových a motocyklových veteránů. Jejich majitelé nejenže své plechové miláčky řádně naleštili, ale sami se nastrojili do dobových kostýmů, které s atmosférou mosteckého víkendu skvěle ladily. Jedním z nejstylovějších byl určitě pár majitelů vozu Peugeot 172 z roku 1928. "Cestou do Mostu jsme třikrát chytili déšť, ale naše plátěná střecha to zvládla bez jediné kapičky uvnitř vozu," usmíval se majitel.

Už svým příjezdem zaujala parta čtyř vozítek Velorex. Unikátní český výrobek, kteý je jakýmsi předělem mezi motocyklem a automobilem, vznikl v padesátých letech původně jako vozidlo pro invalidy. Nesmírně ho proslavil známý film Vrchní, prchni. Při spanilé jízdě se pak Velorexům dostalo prestižního ocenění ostatních účastníků.

„Znovu se potvrdilo, že nádherná historická auta, jimž o závodním víkendu pochopitelně vévodily monoposty formule 1 zlaté éry sedmdesátých a osmdesátých let minulého století, mají početnou a stále rostoucí základnu fanoušků a obdivovatelů. I když termínově naše akce kolidovala se stejně zaměřenými aktivitami brněnského automotodromu a také nedalekého okruhu v německém Sachsenringu, přesto si k nám našlo cestu mnoho nadšenců. Chválou nešetřili ani promotéři a týmy. Jsme tomu velmi rádi a těšíme se na setkání příští rok,“ zhodnotila úspěšný závodní víkend obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.