Posilovny se pravidelně nejvíce zaplňují před nástupem dovolených a pak právě v lednu. Trenéři z posiloven se však shodují: „Vydrží to do března.“
Podle Lenky Matoušové z Tornádo Sport záleží na silné vůli. „Ženy většinou dlouhodobě cvičit nevydrží a také na sobě šetří, nekoupí si tyčinku, nezaplatí si služeb trenéra, který by na ně dohlížel a hlídal, aby cvičily poctivě,“ řekla trenérka. „Muži jsou jiní, do cvičení investují. Po cvičení posedí, dají si koktejl, koupí si třeba rukavice a využijí služeb trenéra. Pravidelně cvičit pak vydrží déle nebo napořád,“ dodala.

Odborníci se shodují, že k pravidelnému dlouhodobému cvičení je zapotřebí silná vůle. „Ten muž či žena se pro to musejí opravdu rozhodnout, nějaké předsevzetí nemají dlouhého trvání. Jsou lidé, kteří chtějí zhubnout, tak začnou cvičit. Když pak mají požadovanou váhu, tak přestanou. Na druhou stranu ale ti, co o tom nejvíc povídají a investují hromadu peněz, za čtrnáct dní přestanou, aniž by zhubli,“ vysvětlil trenér z Fitness Relax Jan Davignon.

Pro začínající sportovce je lepší navštěvovat střediska, kde je více možností cvičení. Tedy třeba jak posilovna, tak i skupinové cvičení, squash či spinning. Jednotvárné cvičení totiž mnohdy omrzí a veškeré výsledky jsou ztracené. Trenéři také radí, aby lidé spoléhali jen sami na sebe. Pokud totiž začnou chodit do fitka s přáteli a jednou jeden z nich vynechá, nechce se jim už jít cvičit samotným.

„Lidi by taky chtěli všechno hned. To je jedna z dalších chyb. Když se jim třeba nepodaří za čtrnáct dní shodit požadovaná kila, přestanou. Hubnutí ale musí být postupné,“ sdělila Lenka Matoušková.

Zatímco posilovny jsou doménou mužů, organizované cvičení ve skupině zas častěji navštěvují ženy. „Chlapi většinou mívají ostych, ale pokud je to začne bavit a chtějí zhubnout, vydrží to,“ uvedla Kristýna Siváková, trenérka ze Slender You.

Pavlína Nevrlá