Je sobota ráno a jindy klidné okolí autodromu ožívá nezvyklým ruchem. Na seriál mezinárodního formátu Czech Truck Prix 2014 proudí fanoušci z celé Evropy. Motoristická fanynka Zuzana Samanová přijela s celou rodinou z Prahy. „Moc se mi tady líbí,“ usmívá se Samanová. Z divácké tribuny přitom sleduje jednu ze dvou velkoplošných obrazovek, které se tento rok nově objevily nad boxy a na jeřábu u přemostění Meritor. Dřív všichni napnutě očekávali, v jakém pořadí se silná auta vyřítí ze zatáčky. To má také své kouzlo. Ovšem od tohoto víkendu mají dokonalý přehled i o dění na druhé straně okruhu. Tvrdé souboje tunových monster, kde nikdo nikomu nic nedaruje, zvedají diváky z míst. Někteří podporují své hrdiny máváním vlajek. Tradičně je nejvíce těch českých a německých.

Zájemci, kteří si zakoupili VIP vstupenku, jejíž cena se za celý víkend může vyšplhat až na maximální částku 5 400 Kč, si mohli užívat výborný servis a podívat i do paddocku. Zdarma si pak tady mohli vyzkoušet třeba simulátor jízdy na závodním okruhu, ale hlavně vidět přípravy na závody opravdu zblízka.

Kolem všech závodních strojů je opravdu rušno. Horečně se tu ladí všechny detaily a ve vzduchu je cítit vůně spáleného benzinu. Davem fanoušků se proplétají i truckeři v závodnických kombinézách. Ve volných chvílích ochotně rozdávají autogramy.

„Fanoušci v Mostě jsou super. Každý rok je to lepší a lepší. Akorát počasí je horší. Představoval bych si celý den teplo a modré nebe,“ říká trucker David Vršecký.

A k rychlým autům patří samozřejmě i půvabné hostesky. Vedle dlouhonohých krásek v upnutých overalech a šatech předvedly dokonalé křivky i dívky, jejichž oblečení bylo pouze namalované. „Je tady super atmosféra,“ hodnotí hosteska Tereza, která s úsměvem pózuje skupině fotografů.

Víkend si užili i lidé na diváckém svahu, kteří za vstupné na celý víkend zaplatili 490 Kč. Děti pak měly vstup levnější nebo úplně zdarma. Právě pro nejmenší bylo připraveno již tradičně velké množství atrakcí. Nechyběly ani stánky s cukrovinkami nebo klobásami. A se závody tahačů neodmyslitelně spjaté pivo teklo proudem. Kromě obrovských trucků závodily i o poznání menší vozy KIA Picanto, formule Renault 2.0 nebo vozy Renault Clio.

Markéta Prosová