Myslíte si jako ekolog, že má cenu ještě stavbu zdržovat?
To je velký mýtus, že ekologové něco zdržují. Když si rozeberete, jak celá ta kauza běží, různá řízení, která na sebe navazují, tak žaloby ekologů zdržely vše tak nanejvýš o deset procent. Ovšem politici to melou stále dokola a dokonce tomu snad i věří. I mí kamarádi tomu věří! A přitom většina žalob, která byla podaná, neměla na stavbu odkladný účinek. Mnohy se odvolávalo i Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), třeba proti neudělení některé výjimky. Ale to nikomu nevadilo. Logické přece je, že kdyby vydaná rozhodnutí úřadů byla správná, s žalobou by nikdo neuspěl.
Stavbu zdržovalo i ŘSD. Někde uběhly měsíce než řešilo některé důležité záležitosti . Jen udělení výjimky pro stavbu v chráněné krajinné oblasti leželo na ministerstvu pět let, než ho Kužvart podepsal.

Vy jezdíte z Ústí do Lovosic?
Nemám auto.

Není současné podávání žalob Dětmi země už jen taková hra? O dálnici je rozhodnuto…
Z krátkodobého hlediska máte pravdu, z dlouhodobého je strašně dobře, že se ukázalo, kdo tu pravdu měl.
Dálnice už ostatně mohla být hotová. V roce 2004 se sešel Miroslav Patrik s tehdejším hejtmanem Šulcem a ŘSD a dohodli se na něčem. Byl to kraj, který to nedodržel, chtěl rychlejší variantu stavby. Lidem třeba v roce 2100 bude jedno, jak rychle se dálnice stavěla, bude je zajímat, jak kvalitně – proč třeba nevede dlouhým tunelem. D8 je odrazem toho, jak se u nás vše řeší – místo hledání optimální varianty se lidé rozdělí na dva černobílé tábory, jedni chtějí vraždit, druzí zachraňovat jako v pohádce. Tak to ale přece v reálu není.