Letos Most vyčlenil na krytí ztrát z provozu veřejné hromadné přepravy 80 milionů korun, Litvínov dá podniku 39 milionů korun. „Během mého období chci tento stav napravit. Rozpočty měst jsou napjaté, to chápu. Mohou však zvolit optimalizaci a vysvětlit lidem, že zrušením některých linek město ušetří a může peníze použít jinde. V případě, že město poskytne svým obyvatelům maximální komfort veřejné dopravy, pak ať zaplatí za všechno, co objedná,“ uvedl Stehlík. Vedení obou měst se se Stehlíkem shodují. „Už to dál nelze tímto způsobem řešit, vlastně proti základnímu jmění firmy. Dohodneme se tedy, že města zaplatí za reálné služby v reálných cenách,“ řekla ČTK náměstkyně mosteckého primátora Hana Jeníčková. Stejný názor má i litvínovský místostarosta Vladimír Vopelka. „K dopravnímu podniku, který je naším společným dítětem, se musíme chovat jako k jiným firmám obou měst. Můžeme mít rozdílné názory na dopravní obslužnost, ale každý napříště zaplatíme za služby, jež poptáme,“ dodal. Za správný krok Stehlík označil účast DPML ve výběrovém řízení na zakázku pro Ústecký kraj. Na základě koncesí platných do konce roku 2014 tak podnik začal zajišťovat základní dopravní obslužnost na autobusových linkách v regionech Mostecká pánev, Bílinsko na Teplicku a Lounsko jih a jihovýchod. Osmiletá zakázka Ústeckého kraje představuje pro podnik nárůst provozovaných spojů na 6,6 milionu kilometrů ročně, což je ve srovnání s loňským rokem téměř dvojnásobek. V souvislosti se zakázkou firma postupně přijme 125 nových řidičů a nakoupí více než 50 autobusů. Radní Ústeckého kraje udělili DPML začátkem července pokutu 955 tisíc korun za porušení smluv o závazku veřejné služby v linkové autobusové dopravě. Pokuty by měly zaplatit i Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova, Severočeská dopravní a BusMat plus. Radním vadí, že dopravci používají zastaralé autobusy, neoznamují, kterým vozem pojedou, nebo jedou úplně jiným autobusem.