Čtyřproudová silnice zMostu do Litvínova, která se plánuje již dlouho, by měla přispět kplynulosti hustého provozu. Má být náhradní příjezdovou cestou, která nyní ke společnosti Chemopetrol schází. Má také zvýšit celkově bezpečnost silničního provozu.

„Splánovanou výstavbou to však zatím není tak jednoduché. „Vtuto chvíli je celá věc ve fázi projektu kúzemnímu rozhodnutí. Požádat bychom oněj chtěli zhruba vměsíci březnu letošního roku. Dodělává se také geometrický plán, podle kterého budeme přesně znát přesnou velikosti jednotlivých parcel,“ vysvětlil nedávno ředitel Oblastní správy Chomutov Ředitelství silnic a dálnic ČR Renné Komínek.

Začátek výstavby vsoučasné době stojí nejen kvůli nevyřešeným vlastnickým vztahům, ale také na značné finanční nákladnosti akce. Nová silnice by měla vyjít zhruba na jednu miliardu korun. „Silnice povede vúseku dotčených neznámých vlastníků. Právě tyto záležitosti majetkového vypořádání momentálně řešíme ještě společně sMUS a také městem Litvínov,“ dodal ředitel Renné Komínek.

Ovýstavbu se zajímá také Hospodářská a sociální rada Mostecka. Na samotné technické přípravě se však nepodílí. „Tento záměr výstavby nové komunikace samozřejmě podporujeme. Tato čtyřproudová komunikace je jedním zbodů globálního plánu revitalizace. Na technické přípravě se ovšem nepodílíme. Dopravní situace vregionu je opravdu velmi důležitá,“ vyjádřila se kvýstavbě předsedkyně Hospodářské a sociální rady Mostecka Helena Veverková.

„Vplánu nemáme silnici začít budovat ani vletošním, ale ani vpříštím roce. Celkově jde ovelmi nákladnou záležitost,“ vysvětlil také Renné Komínek.

Celá výstavba komunikace, za kterou bojují obě města, by měla trvat zhruba kolem půldruhého roku. Nevyřešenou otázkou ale stále zůstává její financování. „Nejnákladnější budou přeložky sítí, ty jsou vúseku zvláště uchemických závodů nejsložitější a spolykají nejvíce peněz,“ dodal ředitel.