„Nevím o tom, že by ve starém Mostě byly někdy problémy s parkováním. Tehdy nebylo tolik aut,“ říká badatel Jaroslav Hron z Mostu. Socialistická embéčka a moskviče zaparkovaly snadno i na Prvním náměstí a také na Druhém, když nebyly trhy. Místo bylo i vedle parčíku mezi Baťou a Českou záložnou, kde před válkou padlo k zemi pár domů.

Nový Most je jiný. Je přeautován. Radnice hledá volná místa pro stání, kde se dá.

Novinky pro řidiče

Na budovaném parkovišti pod hřbitovem zaparkuje až 314 aut. „Výstavba by měla být dokončena v polovině října,“ sdělila včera Klára Vydrová z tiskového oddělení radnice. Stavba stojí 11,8 milionu korun včetně chodníků, veřejného osvětlení a unimobuňky pro obsluhu. Parkoviště bude oplocené a bude fungovat stejně jako Autocentrum městské police v ulici Pionýrů. „To je naplněné a jeho provoz si občané chválí,“ dodala Vydrová.

Mezi Rozkvětem a tržnicí vzniklo 25 parkovacích míst. Otevřou se do konce září. Stála téměř tři miliony korun.

Nové parkoviště pro stovku aut se dokončuje na Matyldě. Stavba včetně odvodnění a veřejné osvětlení vyjde na sedm milionů korun. Řidiči by tam měli parkovat už koncem tohoto měsíce.

Do konce roku chce město vybudovat za tři miliony korun parkoviště pro 53 aut u bloku 81 v ulici Josefa Skupy. U bloku 200 ve stejné ulici má vzniknout do zimy 26 míst za 1,4 milionu korun.

Od srpna se nabízí necelá stovka parkovacích míst na změněné ulici Moskevská.

Další parkoviště nabízí ve volebních programech většina politických seskupení, která chtějí řídit město v letech 2010 až 2014. Podle nich je míst pro auta stále málo.

Některé strany chtějí zjistit aktuální potřeby řidičů v nejproblémovějších lokalitách (např. v Sedmistovkách) a vybrat vhodná místa pro novostavby s placeným stáním.

TOP09 prosazuje parkovací domy s využitím podzemí. „Jinak to nepůjde. Nelze neustále zabírat silnice a další prostranství,“ řekl Deníku lídr TOP09 František Kačer.

I KSČM slibuje parkovací domy a navíc stavbu parkovišť na okraji města. Komunisté zároveň tvrdí, že chtějí „zamezit záborům městské zeleně na úkor investičních akcí“.

Také Věci Veřejné prohlašují, že jsou pro citlivá řešení. „Jestli se někde kvůli novému parkovišti vezme kus trávníku, je třeba na jiném místě vysázet nové stromy,“ uvedl Jan Mazan, lídr VV.

Vládnoucí Sdružení Mostečané Mostu slibuje vybudování dvou tisíc parkovacích míst a podporu výstavby komerčních parkovacích domů přímo na sídlištích.

I ODS tvrdí, že bude řešit neutěšenou situaci v parkování hlavně v hustě osídlených sídlištích. Navrhuje podzemní parkoviště a za účasti soukromých investic hodlá vybudovat dva parkovací domy.