Současný most nahradí dvě konstrukce. Technologicky velmi náročnou stavbu za minimálně 70 milionů korun bude hradit město Most. To ještě musí udělat realizační projektovou dokumentaci a získat stavební povolení. Podle optimistického scénáře začne rozsáhlá modernizace přemostění nad čtyřproudovou silnici v roce 2009 a skončit by mohla v roce 2010. Deník zjistil podrobnosti o novém mostu.
Na pravé straně bude chodník široký 1,25 metru, zábradlí a stožáry veřejného osvětlení. Na levé straně bude římsa se svodidlem. Vozovka na mostě bude živičná. Na lávce bude pruh pro chodce široký tři metry a pruh pro cyklisty široký tři metry. Kvůli inženýrským sítím na lávce bude pruh pro cyklisty a pruh pro pěší v jiné výškové úrovni. Pruhy od sebe oddělí zábradlí. Na obou stranách lávky bude zábradlí, uprostřed lávky lampy.
Stavba si vyžádá přeložky sítí a úpravu napojení přilehlých komunikaci a nejbližšího okolí.
Projektová dokumentace pro stavební řízení řeší problematiku zajištění plynulé dopravy (MHD, IZS, zásobování, běžný automobilový provoz) k objektu nádraží. „Dále je nutno vyřešit propojení autobusového nádraží s ulicí Nádražní přes plochu pro pěší kvůli zajištění přístupu k zadnímu traktu budovy nádraží, kde je mimo jiné umístěna služebna Policie ČR,“ uvádí se v rozhodnutí úřadu.
Přeložka vodovodu se musí zvládnout před demolicí současného mostu, aby Rudolice nebyly bez pitné vody. Odstávka vodovodu bude možná pouze na nezbytně nutnou doby k přepojení přeložky.
O pozemky dotčené budoucí stavbou se dělí čtyři vlastníci – město Most, stát, Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova a firma BUS.COM, které patří autobusové nádraží. Všichni vlastníci vyjádřili k umístění stavby souhlas.