Na území kraje tak pokračuje sjednocení rozdílných dopravních systémů různých dopravců do jednoho celku. V rámci něj uznávají dopravci jízdenky zakoupené u jiných společností i v jiných městech. "Například na jeden doklad zakoupený v MHD v Bílině bude moci cestující přejet krajskou dopravou do Děčína a tam pokračovat zase městskou autobusovou dopravou," uvedl náměstek děčínské primátorky Jiří Anděl.

"Cestující si při každém přestupu nebudou muset znovu kupovat jízdenku, tím také ušetří," dodala místostarostka Bíliny Zuzana Bařtipánová.

Pro cestující, kteří využívají pouze MHD v jednotlivých městech, zůstává vše při starém. Novinkou v Děčíně je možnost platit jízdenku v MHD bezkontaktní bankovní kartou. Na všech linkách už navíc visí prázdninové jízdní řády.

Tržby z jízdenek přerozděluje zúčtovací centrum jednotlivým dopravcům. Smlouva o spolupráci zavazuje kraj hradit Děčínu případný propad tržeb. Zapojení děčínské dopravy do integrovaného systému bude Ústecký kraj stát odhadem pro druhou polovinu letošního roku 3,7 milionu korun.

Do dopravního systému Ústeckého kraje jsou už zapojeny Teplice, od začátku letošního roku také Ústí nad Labem. Jednotná jízdenka po kraji platí také v regionálních vlacích a na turistických železničních tratích.

Kraj by rád do integrovaného systému postupně zapojil všechna města v regionu. Připojit by se mohly v krátké době Litoměřice nebo Klášterec nad Ohří. Vyřešit před integrací sjednocení přepravních systémů musí v dopravních podnicích Chomutova a Jirkova a Mostu s Litvínovem.