Akce pod názvem „Moldavská dráha žije!“ se konala pod patronací Oblastního muzea a galerie v Mostě, které začíná v budově z éry Rakouska – Uherska zřizovat detašované pracoviště pro sbírky historické techniky a současně společenské a edukační centrum zaměřené na technické vzdělávání. Proto se pod křídly kraje chystá projekt na kompletní rekonstrukci památky. „Mám z toho radost,“ svěřil se Michal Soukup, jenž jako ředitel muzea s kolegy a patrioty záměr prosadil. Krajská samospráva věří, že budovu získá od Správy železnic bezplatně.

„Máme všichni stejné přání. Aby toto nádraží žilo,“ řekl na oslavě náměstek hejtmana Ústeckého kraje pro kulturu a cestovní ruch Jiří Řehák, který nad akcí převzal záštitu.

Nádraží, které stojí na křižovatce Moldavské a Kozí dráhy, navštívili v sobotu také němečtí hosté. Ti se k akci připojili v rámci pátého oficiálního symbolického znovupropojení Freiberské a Moldavské dráhy a současně v rámci druhého česko-saského setkání železničních spolků a přátel železnice z Krušnohoří a Českého středohoří.

Doprovodný program oslavy zahrnoval i koncerty, divadlo, soutěže pro děti a velkoplošné projekce s informacemi o českých a saských regionálních dráhách. Na své si přišli také milovníci železnice, techniky a filatelisté. Návštěvníci viděli ukázky zabezpečovacího zařízení Chornického železničního klubu a prezentaci modelového kolejiště Hora Sv. Šebestiána, které přivezli Ústečtí modeláři usTTi.cz. Svou účastí podpořili oživení nádraží také místní dobrovolní hasiči, Spolek přátel historie Litvínovska, radioamatéři z teplického hradu Doubravka a členové Klubu vojenské historie Osada – Litvínov. V areálu bylo možné získat příležitostné razítko České pošty „Moldava – Moldavská dráha žije!“ a ochutnat zakarpatskou kuchyni, jež symbolizovala pomyslnou cestu železnicí bývalého Rakousko-Uherska, konkrétně z Louky do Lembergu (Lvova).

S mosteckým muzeem akci organizovaly Nadační fond Moldavská dráha / Teplický Semmering, Českojiřetínský spolek a saský muzejní železniční spolek IG Preßnitztalbahn. Veřejnou oslavu podpořil také Česko-německý fond budoucnosti.

Historické nádraží Louka u Litvínova se otevřelo v září 1893. „Nádraží vzniklo především pro zajištění dopravy uhlí jak v rámci českého vnitrozemí, tak směrem do Saska,“ upozornil Petr Fišer z Českojiřetínského spolku, který s Nadačním fondem Moldavská dráha / Teplický Semmering usiluje o obnovení železničního koridoru na státní hranici mezi českou Moldavou a německým Holzhau, kde vlaky přestaly jezdit po druhé světové válce.

O vzniku stanice v Louce u Litvínova se podle historiků zasloužil baron Alois Czedik von Bründelsberg und Eysenberg, jehož rodina měla kořeny v Horním Litvínově. Baron byl mezi lety 1882 a 1884 generálním ředitelem Rakouských státních drah, zavedl pásmové přepravní tarify a podporoval vykoupení soukromých drah státem.