V sobotu 31. května byla na 1. náměstí Jarní farmářská slavnost. Akci zajistilo město Most ve spolupráci s Okresní agrární komorou Most a pořadatelem Severočeských farmářských trhů. Byl to první pokus o oživení málo využívaného náměstí. Stánkaře a stovky návštěvníků přišla povzbudit i country kapely Stará Sešlost.

Lidé nakupovali například zeleninu a také zdarma koštovali ve stánku agrární komory. „Zájem byl o všechno, ale nejvíce lidé ochutnávali sušenou červenou řepu, která získala ocenění v soutěži o nejlepší potravinářský výrobek Ústeckého kraje, kraje Přemysla Oráče," řekla Holadová.

VIDEO / FOTOGALERIE Více o farmářské slavnosti a doprovodné soutěži jedlíků se dozvíte zde a zde.

Další trh, zaměřený na ovoce a další sezónní produkty bude na 1. náměstí v sobotu 3. října. „Trh by tu měl být pravidelně, stačilo by jednou za čtrnáct dní," řekla na farmářské slavnostii jedna z návštěvnic z Mostu, která jezdí nakupovat na trh do Loun.

V Litvínově farmářský trh zrušili. Když se letos dva pokusy v Mostě osvědčí, bude se rozhodovat o častějším pořádání trhů.

Anketa Jak oživit 1. náměstí v Mostě

Anketa „Jak oživit 1. náměstí v Mostě?" byla zveřejněna na facebooku města (4. 3. 2015), na internetových stránkách města a v Mosteckých listech (26. 3. 2015). Ukončení ankety bylo dáno datem 20. dubna 2015. Do ankety se zapojilo více než 100 respondentů prostřednictvím facebooku, 10 respondentů poslalo anketní lístek elektronicky a 10 respondentů využilo anketní lístek zveřejněný v Mosteckých listech.

Na facebooku byl největší zájem o přenosy významných sportovních utkání - pro ně se vyslovilo 102 respondentů, koncerty populární hudby - 85, promítání filmů - 65, open air divadelní festivaly - 64, pořádání trhů - 64 „pořádné" vánoční a velikonoční trhy - 33, vystoupení místních hudebních skupin - 32.

Prostřednictvím ankety zveřejněné v Mosteckých listech a anketního lístku na webu města měli respondenti největší zájem o promenádní koncerty - 15, koncerty populární hudby - 14, vystoupení hudebních skupin - 13, pořádání trhů - 10, promítání filmů - 9, open air divadelní festivaly - 9, přenosy významných sportovních utkání - 6.

"Zjednodušeně lze konstatovat, že respondenti měli zájem především o pořádání akcí kulturních (především hudebních), sportovních a prodejních (trhy)," dodala radnice k výsledkům ankety.