Mostečan Miloš Pašek stojí ve frontě u zavřených dveří 203 ve 2. patře magistrátu a rozčiluje se. „Deset minut jsem to hledal a teď tu ještě musím stát,“ prohlašuje pod displejem s červeným nápisem Čekejte. „Mě se neptejte, jsem naštvaný. Na ověření podpisu čekám už třicet minut,“ říká Deníku další čekatel sedící s lejstrem na židli. Z kanceláře Czech POINT vychází dělník Karol Tanko. „Trvalo to dlouho. Než jsem šel dovnitř, čekal jsem 45 minut. Jinak je to dobrá služba,“ říká Tanko.
Magistrát otevřel kontaktní místo Czech Point v osm ráno. Poskytuje lidem výpisy z katastru nemovitostí, obchodního a živnostenského rejstříku, rejstříku trestů, ověřuje podpisy a listiny. Kvůli nové službě, která umožňuje žadatelům vyřídit formality na jednom místě, magistrát zrušil kancelář číslo 102 o patro níž. To některé lidi zmátlo. Bloudili, přestože i u schodů v recepci stál informační panel.
„Za ten zmatek může přemístění kanceláře. Je to zkrátka první den,“ hájil změnu jeden z občanů ve frontě. Mladíci Lukáš Dimitrov a Václav Mareš měli smůlu. Seděli od dveří příliš daleko, a tak neslyšely výzvu, že žadatelé o výpis z rejstříku trestů mohou jít dovnitř hromadně.
Fronty byly zvykem každé pondělní dopoledne i na původním pracovišti ověřování podpisů - Němci si totiž hromadně ověřují podpisy, aby v ČR získali řidičský průkaz.

„Připouštím ale, že došlo i k dílčím nedostatkům provázejícím náběh nové agendy. Zjištěné problémy budeme urychleně odstraňovat,“ řekl Deníku Petr Veselý, vedoucí právního oddělení magistrátu.
Podle Veselého se ještě v tomto čtvrtletí provoz Czech POINTu urychlí. Dvě nové pracovnice, které včera nastoupily, budou proškoleny, aby získaly oprávnění k dalším úředním úkonům. V kanceláři pracují čtyři ženy, jedna z nich má na starosti archiv.
Podle tiskové mluvčí magistrátu Aleny Sedláčkové se uvažuje i o lepší dostupnosti kanceláře. Možná se přesune do přízemí.
„Současné kontaktní místo je pouze provizorní,“ uvedla mluvčí. Připomínkami lidí se bude magistrát zabývat.
Podle Paška je nejdůležitější rychlost. „Mohu srovnávat. U přepážky Czech POINTu v Plzni jsem byl obsloužen do deseti minut,“ uvedl.
Zprovoznění kontaktního místa bylo dobrovolnou aktivitou města Mostu. Jeho zřizování bude podle zákona povinné v ČR od příštího roku.
„Rozhodli jsme, že zřídíme toto pracoviště ještě dříve a na naše náklady,“ sdělil v červenci primátor Vlastimil Vozka. Dodal, že město vychází vstříc veřejnosti, která volala po zjednodušení komunikace s úřady.