„Byla jsem tam u pana ředitele na své první schůzce, řekla jsem mu, že město má vážný zájem,“ sdělila Deníku Jeníčková.
Kolik peněz bude muset město za nádraží dát, aby ho získalo, zatím není známo. Podle Jeníčkové se pozemek musí nejprve ocenit. „Pak se můžeme domlouvat, za jakých podmínek by ho město odkoupilo. Uvidíme, jak se jednání budou vyvíjet,“ dodala Jeníčková.
Město Most ale není jediným zájemcem. Pavel Knecht Deníku už před dvěma týdny řekl, že společnost BUS.COM obdržela několik nabídek na odkoupení nádraží.
„Jednu z nabídek inicioval i Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova,“ řekl tehdy Knecht.
Proč chce město koupit staré nádraží, kam už většina linkových autobusů nezajíždí? Podle Jeníčkové je pozemek významný pro rozvoj města. Pod jeho kontrolou by mohl v areálu vzniknout moderní přestupní terminál pro městskou, příměstskou, linkovou a železniční dopravu. To je i vize městského dopravního podniku.
Nelze vyloučit, že přebudovaný areál autobusového nádraží by se stal důležitou křižovatkou takzvané EUROCESTY. Projekt za několik miliard korun počítá s výstavbou nové rychlodráhy Žatec-Most-Německo.
Firma BUS.COM tvrdí, že osud autobusového nádraží v Mostě jí není lhostejný. Nádraží je využíváno minimálně. „Proto chybí finanční prostředky na jeho údržbu,“ sdělil Knecht.
Počet linek využívající nádraží klesl od roku 2006, kdy se po dopravní krizi v kraji změnila organizace dopravy.