„Připravujeme pilotní projekt, na němž by se v první fázi podíleli dva dopravci, kteří by si vzájemně uznávali své čipové karty a také si jejich použití uměli navzájem vyúčtovat,“ řekl Pavel Stehlík, předseda představenstva dopravního podniku. Podle něj by zahájili integrovanou dopravu nejprve dva dopravci pokrývající více než třetinu území kraje. Ti by se souhlasem kraje nastavili systém tak, aby se do něj v další fázi mohli zapojit i další dopravci. Budování integrované dopravy vychází ze zákona a z memoranda o budování integrovaného systému železniční osobní dopravy, linkové autobusové dopravy a městské a příměstské hromadné dopravy na území Ústeckého kraje. Memorandum s dopravci a ministerstvem dopravy podepsali zástupci kraje v roce 2002. Vybudovat integrovaný systém osobní dopravy je podle Stehlíka nutnost, v některých regionech už systém funguje. „Podle našeho pilotního projektu ho můžeme spustit od 1. ledna 2008,“ sdělil. Ústecký kraj má rozlohu 5 334 kilometrů čtverečních. V pilotním projektu Integrovaného dopravního systému by bylo pokryto území o rozloze 1 900 kilometrů čtverečních. Nově koncipovaný systém by měl využívat progresivní prvky používané v zemích EU, tarifní a dopravní propojení železniční, silniční a městské hromadné dorpavy a aplikaci čipových karet pro cestující. Ústecký kraj se pokusil už v roce 2002 tuto problematiku řešit založením koordinátora systému, ten byl však posléze zrušen.