Areál, který leží na území čtvrtí Hamr a Chudeřín, je revitalizovaným územím po hlubinné i povrchové těžbě. Slavnostně otevřen byl na konci června roku 2012. V dobrém stavu dlouho nevydržel. Už v říjnu téhož roku se objevily trhliny v asfaltu na jedné z hrází. Za několik měsíců se přidaly další. Některé závady se po reklamaci podařilo odstranit.

Neplatí to však u cyklostezky, na které jsou velké trhliny. „Zhotovitel reklamaci neuznal s tím, že bylo stavěno podle projektové dokumentace. Následoval kolotoč dopisování mezi naším odborem, zhotovitelem a projektantem. Žádný ze subjektů nechce reklamaci uznat. V jednáních se stále pokračuje," řekla Mosteckému deníku Hana Hoffmannová z odboru nakládání s majetkem litvínovské radnice s tím, že záruční doba je pětiletá od předání stavby, tedy do roku 2017.

Z důvodu bezpečnosti na některé úseky veřejnost nesmí. „V současné době je uzavřena jedna z hrází a část trasy číslo čtyři od altánu k trase číslo tři," pokračovala Hana Hoffmannová. Trhliny jsou i na dalších trasách. Ty zatím stačilo označit barvou, aby si jich návštěvníci včas všimli. Některé trhliny se objevily po letošním létě. „Důvody tohoto stavu jsou předmětem dalšího zkoumání," doplnila Hana Hoffmannová. Vedoucí odboru nakládání s majetkem Petr Řeháček nyní ve spolupráci s právníkem řeší, jak dál postupovat.

Areál, který financovalo ministerstvo financí a z části také město Litvínov, ale ničí i sami návštěvníci. „Dochází zde ke krádežím odpadkových košů a laviček, vyrývání nápisů do dřevěného mobiliáře, zapalování dřevěných stolů a lavic. Občas jsou lavice hozené do vody," dodala Hoffmannová.

Cesta plná trhlin. Menších i větších.

Cesta plná trhlin. Menších i větších. Foto: Deník/Monika Gordíková