V současnosti zatěžují obec desítky nákladních a osobních aut, které klesají do údolí a pak z něj serpentinami stoupají. "Stavba je ve fázi, kdy probíhá realizace vodorovné nosné konstrukce mostu. Dokončují se přeložkové větve tak, aby se na ně převedl provoz a uvolnil se prostor pro napojení obchvatu na stávající silnici I/27," uvedla Ledvinová.

Konstrukce mostu dlouhého 538 metrů už je vidět. Most má dvě opěry a šest pilířů. Jízda po něm bude ve dvou pruzích, přičemž ve sklonech jsou stoupací pruhy. "Most na silnici I. třídy je zajímavý svou délkou a vzhledem ke geologickým podmínkám také umístěním v území," doplnila Ledvinová.

Stavbu zpočátku zdržel archeologický průzkum, jehož výsledky odborníci nyní zpracovávají. Na místo se vydali také specialisté v oboru geologie. "Průzkum zjistil sesuvná území a podzemní vodu, která svým tlakem komplikovala pilotové založení stavby," uvedla mluvčí ŘSD. Projekt proto museli stavaři upravit. "V místech vysokých násypů byl vybudován monitoring pro kontrolu a sledování míry sedání," upřesnila Ledvinová.

Kvůli pracím na obchvatu musí řidiči nyní počítat se zdržením. Na místě jsou semafory, které v místech napojení obchvatu na silnici řídí jednosměrný provoz. Protože je v tomto místě velké stoupání, kamiony mají problémy s rozjížděním do kopce a provoz se tak zpomaluje. Předpokládané stavební náklady ŘSD spočítalo na 600 milionů korun bez DPH.

Nedaleko Velemyšlevse je na stejné trase podobné stoupání a klesání v obci Žiželice. Také na tomto místě plánuje ŘSD stavbu obchvatu s mostem.

Silnice I/27 patří vedle rychlostní D7, kterou protíná, dálnice D8 a silnice I/13 k páteřním komunikacím kraje. Spojuje Most a Žatec a pokračuje v Plzeňském kraji.