Mostecký deník a jeho internetová verze vypsal v minulých dnech anketu o nejpoužívanější lidový název pro toto obchodní středisko. Jak to tak vypadá, oficiální název Central Most zůstane jen na zdi domu. Mezi lidmi se nejčastěji uchytilo zkrácené pojmenování Centrál.

Do redakce a internetové diskuze napsali čtenáři ale také mnohem zajímavějšími příspěvky. Převažovala spíše hanlivá pojmenování.

Čtenář Jírus by nazval CM Hybridrom. Přezdívka prý vystihuje přesně to, jak to nyní v centru Mostu vypadá. Čtenář Jarda zase nazývá CM Megadrom. Podobně smýšlí i čtenář, který se podepsal jako Hasa. „Název Obludárium v sobě nese prvky všeho, co je s podobnými stavbami spojeno. Už jsem si zvykl na tento název,“ napsal Deníku. Obludárium říká Centralu také Etela Tuchyňová a Milena Vágnerová. „Jsem celou stavbou zklamaná a stýská se mi po starém dobrém Plecháči, na který svítilo slunce a na kterém jsme si dávali jako turisté srazy s pozdravem Sejdeme se na Plecháči,“ vzpomíná Milena Vágnerová.

Na staré časy myslí také uživatel Skutr. „Rýsuje se konec Silvestrů, nebo myslíte, že si šlechta nechá práskat světlicema do oken? Hodnocení si nechám po roce, uvidíme, co z té chlouby zbyde,“ popsal své pocity. Centrál prý vypadá ze třídy Budovatelů jako garáže dopravního podniku, od spořitelny jako skladiště Českých drah a supermoderní byty to prý už nezachrání.

Tradiční přispěvatel do internetových diskuzí na www.mostecky.denik.cz EasyVamp říká obchodnímu centru jako většina Mostečanů Centrál. „V podstatě název obsahuje vše, nevidím důvod, proč z toho dělat nějaký drom,“ uvedl.

„Centrál“ ale vyvolává i vlnu pozitivních reakcí. Po otevření Centrálu se konečně dostal do centra Mostu život. Podle mě obludáriem byla příšerná betonová plocha Plecháč. A architektonicky si myslím, že se nic nezkazilo,“ dodává čtenář Pavel.

V Central Mostu je přes devadesát obchodů a podzemní parkoviště pro 350 aut. Prodejní plocha je velká jako čtyři fotbalová hřiště. Stavba komplexu i s byty stojí 1,1 miliardy korun.