Arriva požaduje za roční provoz od státu dotaci ve výši 37,3 milionu korun, České dráhy 40,7 milionu. K zakázce tak má výrazně blíže firma, jež patří do skupiny Deutsche Bahn. „Pokud nebudou nabídky odporovat požadavkům objednatele, tedy ministerstva dopravy, a splní zákonné podmínky, pak úřad rozhodne podle ceny," řekl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Ministerstvo o finálním provozovateli teprve rozhodne. České dráhy proto nechtěly možnost, že o zakázku přijdou, blíže komentovat. „Ministerstvo dopravy své konečné rozhodnutí teprve oznámí, proto mohu v tuto chvíli pouze konstatovat, že jsme předložili nabídku, která splňuje všechny kvalitativní a technické parametry," uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík s tím, že nabídková cena státní společnosti odpovídá předpokládaným nákladům a očekávaným tržbám.

Nejdříve to vypadalo, že na rychlíkové trati mezi Plzní a Mostem budou opět jezdit vagóny Českých drah. Ministerstvo totiž jednalo jen s tímto dopravcem. Arriva pak ovšem do jednání bez vyzvání vtrhla se svou nabídkou.

První byla vyšší než ta od Českých drah, protože firma plánovala cestující vozit moderními soupravami. Druhou nabídkou už se dostala pod sumu státního kolosu, když zaevidovala starší vozy. 

„Dlouhodobě se zajímáme o rozšíření našich železničních aktivit v Česku," řekl Mosteckému deníku mluvčí Arrivy Ivo Novotný. Zároveň dodal, že firma bude o 25 procent levnější než obyčejné jízdné Českých drah. Společnost v minulosti již chtěla na Mostecku jezdit. Plánovala opanovat trať mezi Mostem a Moldavou. Nakonec z toho ale sešlo.