Ekologové z organizací Děti Země a Arnika chtějí, aby se posoudily čtyři další varianty, jak vést dopravu skrze Bílinu, včetně tunelu pod městem. Silnice I/13, která vede centrem sedmnáctitisícového města, je jednou z klíčových v Ústeckém kraji. Jezdí po ní doprava mezi východem a západem regionu, kraj spojuje s Libercem a Karlovými Vary. Po silnici denně projede přes 20 tisíc automobilů. Ekologové tvrdí, že posouzení čtyř variant chce ústecký krajský úřad. Kraj a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) taková tvrzení odmítají. ŘSD chce dopravu vést obchvatem, který ale má vést kolem národní přírodní rezervace Bořeň. „Stavba by ovlivnila také ochranné pásmo rezervace Bořeň a údolí potoka Syčivka. Tyto oblasti jsou přitom vyhledávaným rekreačním místem, kam obyvatelé Bíliny rádi chodí na procházky. Obchvat by tato místa odřízl od města a narušil by klid, takže by pro rekreaci ztratila význam,“ uvedl předseda Arniky Jindřich Petrlík. Ekologové tvrdí, že kraj nyní chce, aby byly posouzeny čtyři varianty, a to obchvat kolem druhé strany města, tunel pod současnou silnicí vedoucí středem Bíliny, rozšíření současné komunikace nebo varianta neudělat nic. Podle Františka Janačíka z kanceláře hejtmana ale rozhodnutí kraje neříká, že se mají posoudit tyto čtyři varianty. Posoudit se má jen více variant. Konkrétní návrhy k posouzení v rámci procesu vlivu stavby na životní prostředí podle něho bude zpracovávat ŘSD. Petrlík tvrdí, že tunel pod městem je jedním z řešení, která je třeba posoudit. Dodal, že ekologové zatím žádné řešení nepreferují. Mluvčí ŘSD Martina Vápeníková řekla, že všechny další varianty, které ekologové navrhují, nejsou vhodné. Obchvat má stát 2,7 miliardy korun.