Technické služby města Most, které spravují parkovací automaty, už se proti tomuto problému snaží bránit. „Parkovací automaty peníze nevrací. Když vhodíte větší obnos, automat vám přičte čas, nevrátí vám mince. Čímž je částečně zamezen problém s odcizením mincí a ucpáváním otvoru pro vhazování či vracení mincí,“ sdělil Deníku Pavel Záruba z technických služeb města Mostu. „Je ovšem pravda, že se občas objeví překážka, kterou někdo vložil do automatu, tak aby lidem, kteří vhodí do automatu odřené nebo jinak poškozené peníze, se už nic nevrátilo,“ dodal Záruba s tím, že tento problém naštěstí už není poslední dobou tak častý.
Podle slov tiskového mluvčího Městské policie Most Luboše Trojny je spíše větší problém s telefonními budkami. „Lidé do automatů vkládají různé předměty, tak aby zabránili vypadávání peněz. Po chvíli přijdou, zátarasu odstraní a mince, které kvůli překážce nepropadly, posbírají,“ sdělil Trojna.
Podle něj je tento problém nejčastější u telefonních budek umístěných u obchodního domu Rozkvět. Ty jsou majetkem společnosti Telefónica O2 Czech Republic. „Je naší snahou tomuto problému zamezit. Zpevňujeme a zdokonalujeme mechanizmus pro vhazování mincí. Ve spolupráci s Policií České Republiky se snažíme všemožně bránit. Škoda, kterou dotyčný způsobí odcizením kasičky či jiným poničením telefonního přístroje ve snaze získat mince, je mnohonásobně vyšší než obnos, který získá,“ uvedl zástupce firmy Martin Žabka. Ročně je takto společnosti Telefónica O2 způsobena škoda ve výši deseti milionů korun.