Na posprejované informační ceduli chybí jízdní řády. Elektrická zařízení jsou zničená, kovy ukradené. Dlažbou prorůstá půlmetrový plevel. Opuštěné bistro u otočky autobusů je vyrabované. Všude se válejí odpadky.

„Znám podobných nádraží víc, ale tohle je už v kritickém stavu. Před chvílí se mě jedna paní ptala, kdy jí jede autobus do Chomutova. Vůbec jsem nevěděl, co jí mám říct a kam ji poslat. Kdo přijede do Mostu vlakem a chce pokračovat dál autobusem, je zmatený,“ sdělil Deníku řidič spoje do Jablonce nad Nisou. V poledne byl jediným člověkem na nádraží. Jeho linka je prý jedna z mála, která na nádraží zajíždí. „A pak ještě pár Pražáků,“ dodal. Nejvíce lidí prý nastupuje během školního roku, kdy jezdí studenti.

Vlastník autobusového nádraží, pražská firma Buscom, vylepšení zařízení neplánuje.

„Letos obnovu určitě nezahájíme,“ sdělila Deníku Iva Novotná, obchodní ředitelka Buscomu. Co bude s nádražím v dalších letech, si netroufla odhadnout. Na svých internetových stránkách společnost uvádí „možnost prodeje, cena dohodou“. Novotná tuto informaci potvrdila. „Prodej nádraží nemohu vyloučit,“ uvedla. Pokud by nádraží někdo koupil, mohl by ho po úpravách udržet nebo také zrušit. Pak by z autobusového nádraží mohly být třeba nový hypermarket nebo halové garáže. Podle územního plánu města patří pozemek mezi monofunkční plochy dopravy, případný nový vlastník ale může požádat o změnu územního plánu.

Podle Novotné zájem o nádraží klesl se změnou organizace veřejné dopravy v kraji: byly schváleny jízdní řády, které zastávku na nadráží neobsahují. Využívá se hlavně pro dálkové linky.

„Existence autobusového nádraží v Mostě má z hlediska dopravní logistiky určitě svůj význam, protože je v blízkosti vlakového nádraží, kde vede jedna z páteřních dopravních tras,“ sdělil Martin Grmela, mluvčí Dopravního podniku Ústeckého kraje (DPÚK). Ještě v roce 2006 na autobusové nádraží v Mostě zajížděly stovky spojů DPÚK, který zřídil v blízkém centru Českých drah své pracoviště. DPÚK využíval autobusové nádraží do doby, kdy se vyhrotil spor mezi ním a Ústeckým krajem o úhradu ztrát z veřejné linkové dopravy.

Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova (DPmML) autobusové nádraží nevyužívá. Není v jeho majetku a nechce za využívání platit. Podle ředitele DPmML Milana Dundra se meziměstská autobusová doprava přesunula dovnitř Mostu, protože někteří dopravci požádali o vydání licence ne z výchozí stanice autobusové nádraží, ale z jiných zastávek ve městě. Kdyby autobusové nádraží patřilo DPmML, vše by možná bylo jinak. „Využili bychom ho k výstavbě nového moderního přestupního terminálu, který by řešil městskou, příměstskou, linkovou a železniční dopravu a sloužil by ke spokojenosti cestujícím," uvedl Dundr.

Na nádraží nezastavují ani autobusy Kavka. Stanovisko šéfa firmy Karla Kavky se včera nepodařilo získat.