Jsou podle vás v Mostě dobré cyklostezky vedoucí městem? Odpovídat můžete v anketě vpravo vedle článku.

Podle odborníků hrozí, že tento neekologický návyk převezmou lenivější děti a automobilová kultura zamoří města.

Od 12.34 do 12.49 hodin projelo ulicí Moskevská 132 osobních aut. V 88 autech seděl jen řidič. Všichni by se vešli do jednoho plynového autobusu MHD. Ten jel ulicí jen jednou a byl skoro prázdný. Cyklista žádný. Třídou Budovatelů u Prioru projeli od 12.57 do 13.12 jeden cyklista a 131 aut. A opět dvě třetiny vezly pouze řidiče.

„Není to dobře,“ říká Jana Pírková z pražské iniciativy Auto*Mat, která v Mostě, Chomutově a Děčíně zahájila na školách osvětu o udržitelné dopravě. V Děčíně školáci zjistili totéž, co Deník.

„I my jsme došli ke stejnému výsledku,“ konstatuje Emil Hamouz, cyklista a učitel ze 14. ZŠ Most, která se do osvěty zapojila a v Mostě zkoumala chování řidičů.

„Když je auto plné, je to výjimka,“ potvrzuje Václav Vaic, řidič a obsluha parkoviště u sportovní haly, kde smí cyklisté pádit po chodníku. „Jezdí jich tu málo. Auto je rychlejší a dokonce levnější než MHD,“ dodává.

Kromě vzdělávání dětí, školení učitelů a úředníků chce Auto*Mat přesvědčit rodiče, aby nevozili žáky ráno autem do školy a umožnili jim jet na kole. „Z dotazníků víme, že by to řada dětí uvítala, ale rodiče jim v tom ze strachu brání, protože pro bezpečnou cyklistiku nejsou zatím ve zdejších městech vyhovující podmínky,“ tvrdí Pírková.