Stejné potíže ale mají nejen velké městské, ale i menší školy na vesnicích v odlehlých regionech.

Zástupci deseti malotřídek a obecních škol ze tří okresů v Ústeckém kraji se sešli na informačních seminářích, aby prodiskutovali své potřeby a další postup.

Pomoci by jim měla Propojená škola. „Náš projekt poskytne nejen potřebnou techniku, ale i metodiku, protože mít počítač nebo interaktivní tabuli ještě neznamená, že máte vyhráno,“ uvedla důvod setkání Michaela Mudrochová, vedoucí projektu.

Dodala: „Je potřeba umět si i učební pomůcky díky technologickým možnostem vytvořit, upravit a umět zapojit žáky.“

Ještě předtím se ale školy vybaví počítačovou technikou pro zřízení e-center, která budou ve škole přístupná především žákům.

„Měli bychom vybavení instalovat ještě do června. Školy si mohou navrhnout, jaké potřebují vybavení. Každá škola by mohla získat 4 notebooky se softwarem,“ podotkla Michaela Mudrochová.

Všem školám bude na míru vytvořen školní informační portál, kde budou mít například i elektronickou žákovskou knížku a třídní knihu.

Podle některých zástupců škol se řadě učitelů do nových technologií vůbec nechce. „Někteří učitelé jsou pasivní, někteří se ale těší a jsou aktivní,“ uvedla například ředitelka základní školy z Panenského Týnce Stanislava Brhelová.

„Já to u nás vidím, že tak dvě učitelky z dvanáctičlenného sboru budou samy od sebe aktivní, ale i to silné jádro dětí se určitě poté nechá strhnout. Jsme koneckonců ve třetím tisíciletí a tohle všechno k němu patří.“