Dopravce zatím vypsal takzvané předběžné tržní konzultace na technologii nazvanou CrashCall. „V případě nebezpečné kolize vedoucího vozidla vlaku budu schopné automaticky vygenerovat nezávisle na strojvedoucím či jiném členu vlakového doprovodu strukturovanou informaci o vzniku této události a tuto datovou zprávu bez časového prodlení doručit na příslušné dispečerské pracoviště dopravce,“ řekla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.

Modernizovaná vlaková jednotka Alstom dopravce Leo Express
Leo Express rozšíří žalobu na České dráhy. Žádá víc než miliardu

Díky technologii by se tak mohla dostat informace o nutné pomoci rychleji k záchranářům. Například při nehodách, při kterých dojde k vážnému zranění či usmrcení strojvedoucího nebo vlakového personálu. Podle Novotné zatím takové zařízení minimálně v Evropě u vlaků neexistuje. Zařízení má sbírat informace například podle deformace nárazníku nebo záporného zrychlení.

Podobný systém je od roku 2018 povinný ve všech nových osobních autech v Evropské unii. Zařízení eCall kontaktuje záchranáře při vážné dopravní nehodě.

ČD oslovily 15 firem

České dráhy oslovily do konzultací celkem 15 různých firem: například dceřinou firmu ČD – Informační systémy, O2, Škodu Auto, Robert Bosch, Sherlog nebo několik vysokých škol. Zatím netuší, na kolik by zařízení a jeho instalace mohla stát.

Motorový vůz 810 - Ilustrační foto
Člen představenstva ČD Ješeta: Hrozí, že na lokálkách nebudeme mít s čím jezdit

 „Půjde o zakázku na míru, takže cena se bude odvíjet od technických požadavků a možností daného výrobce. To je i důvod proč jsme se rozhodli vypsat předběžně tržní konzultace, abychom získali představu o ceně,“ uvedla Novotná.