Zagrapanovy problémy začaly v momentě, kdy se takzvaně vybodoval, tedy nasbíral za přestupky v dopravě 12 trestných bodů. S tím, že by měl přestat řídit, se nesmířil. Za volant auta usedal stále, opakovaně ho policisté chytali. Zákaz řízení porušil celkem třikrát.
Naposledy Zagrapana policejní hlídka zastavila loni v Litvínově. „Chtěl jsem dceru odvést z inverze na hory do Jiřetína. Nechtěl jsem s ní být zavřený v bytě,“ vysvětloval obžalovaný u soudu, proč tenkrát musel nutně řídit. „Lituji toho, už to neudělám,“ dodal. Soudce Pavla Plcha ovšem těmito slovy nikterak neobměkčil. Za trestný čin maření výkonu úředního rozhodnutí a vykázání mu napařil pětiměsíční vězení a zakázal mu řízení motorových vozidel na další 2 roky.
„Na obžalovaného lze pohlížet jako na recidivistu. Třikrát porušil zákaz řízení a předchozí tresty se minuly účinkem,“ řekl při odůvodňování rozsudku soudce. Vysvětlil, že lehčí tresty, například dvacetitisícovou pokutu, zaplatil Zagrapan rychle až poté, co mu hrozilo, že půjde do vězení.
Navíc mařil soudní jednání. Dvakrát k hlavnímu líčení vůbec nepřišel. „Soud musel vypátrat, kde se obžalovaný zdržuje a vzít ho do vazby, aby mohl vůbec začít jednat,“ připomenul soudce. Proto šel Zagrapan k hlavnímu líčení v želízkách jako těžký kriminálník.
Podobných hříšníků, kteří usedají za volant přes vyslovený zákaz řízení, jsou u českých soudů spousty. Často si myslí, že jim hrozí maximálně tučná pokuta. Tento omyl se mezi veřejnost rozšířil na začátku roku 2010, kdy začal platit nový trestní zákoník, ze kterého zmizel trestný čin řízení auta bez řidičáku. Bič na nezodpovědné motoristy přesto v zákoně zůstal v podobě trestného činu maření úředního rozhodnutí a vykázání, za který hrozí až 3 roky basy. Dopouští se ho každý motorista, který má po vybodování zakázáno řídit a nerespektuje ho.