„Pokud dojde k útoku či k vyhrožování vůči průvodčím, a cítí se ohroženi, měli by ihned zavolat mobilním telefonem policii. Nahlásit vlak kdy přijede do nejbližší zastávky, o který jde vagón v pořadí za lokomotivou, aby policie mohla ihned dorazit na nádraží k vagónu,“ zdůraznil Emil Baše, vedoucí železničního oddělení Policie ČR v Děčíně.

Václav Müller, vedoucí regionálního centra vlakové dopravy v Ústí, uvedl, že nejproblematičtější je v Ústeckém kraji regionální trať mezi Ústím nad Labem a Chomutovem. Na této trati se mnoho problémových lidí snaží jezdit bez platné jízdenky. Další problém představují agresivní opilci.
Proto daleko méně problémů tohoto typu mají zaměstnanci Českých drah na trati Děčín - Ústí – Praha.

Opatření

„Zaměstnance školíme, aby v případech problémů se zdrželi konfrontačního jednání právě kvůli možné agresivitě cestujících,“ dodal Müller.
Kvůli problematickým cestujícím podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského již byla podniknuta řada opatření.

Co dál?

„Přistoupili jsme k zavedení bezpečnostní služby, která doprovází vytipované problematické vlaky nad rámec dosavadní činnosti policie. V současnosti máme čtyři posádky. Připravujeme vyhlášení veřejného výběrového řízení, které bude řešit zajištěni ostrahy našeho majetku, železničních stanic a doprovod vytipovaných problematických spojů v rámci celé ČR,“ zdůraznil Šťáhlavský.

Na otázku, zda budou na regionálních tratích využity i místní tři bezpečnostní agentury, které zajišťují bezpečnost na nádražích v Ústeckém kraji, uvedl Müller, že vše je otázkou peněz. Podle míry prostředků bude možné nasazovat hlídky na nejproblematičtější regionální spoje.