Dezolátní stav některých českých silnic je přímo pověstný. Například silnice mezi Sýrovicemi a Libořicemi na Žatecku je v tak špatném stavu, že se pracuje na jejím vyřazení ze silniční sítě. Pokud se tak stane, bude z této silnice pouze místní komunikace.

Jinde zase důležité komunikace chybí. Pro lidi z Litoměřic je jednou z nejdůležitějších věcí přivaděč na nový most přes Pokratice. Ale kraj v jeho stavbě doposud příliš nepokročil. To u Roudnice nad Labem se téměř začal stavět obchvat města. Jenomže tendr na jeho zhotovitele byl na poslední chvíli kvůli nízkému počtu zájemců zrušen. A to i přesto, že kraj původně o zrušení tendru nechtěl ani slyšet.

Některé krajské silnice se podařilo opravit, ale rekonstrukce samotná vzbuzuje řadu pochyb. Kvůli rekonstrukci silnice z Ročova do Loun údajně policie nedávno zatýkala na úřadu spravujícím evropské dotace. Část této zakázky totiž měla být podle některých informací až trojnásobně předražena. Dvě stě milionů z evropských fondů určených na opravu silnice kraj doposud nemá. Pochybnosti budí i rekonstrukce silnice nedaleko České Kamenice na Děčínsku, kde mělo dojít údajně k opakované fakturaci.

Při kontrolách úředníci Evropské komise kraji vytýkali, že například dodatek ke smlouvě na projekt rekonstrukce silnice z Duchcova do Teplic a Kostomlat pod Milešovkou nebyl projednán předem s řídícím orgánem ROP Severozápad. Kraj potřeboval prodloužit dobu plnění zakázky z 68 na 75 týdnů.

Přestože je stav velké části silnic opravdu špatný, mnohem více pálí lidi v Ústeckém kraji dopravní obslužnost. Zatímco autobusová doprava se po krizi v roce 2006 vzpamatovala, větší problémy má železnice. Kraj totiž na některých tratích zavedl pouze víkendový provoz či zrušil osobní vlaky.

K drastickému omezení dopravy došlo například na trati mezi Mikulášovicemi, Panským a Krásnou Lípou na Děčínsku. Po této trati jezdili cestující až do změny jízdních řádů v roce 2009. Tehdy kraj již přestal objednávat spojení v pracovní dny a ponechal pouze ta víkendová. Vlaky nahradily autobusy a to se nelíbilo řadě místních, protože autobusy mají obzvlášť v zimních měsících problémy projíždět po úzkých, zasněžených silnicích. Loni dokonce hrozilo úplné zastavení železniční dopravy mezi Mikulášovicemi a Krásnou Lípou, protože ministerstvo dopravy mělo v úmyslu omezit dotace na rychlíky a kraj chtěl tento výpadek pokrýt penězi určenými pro trať na Šluknovsku.

Podobný osud potkal také železniční trať na Moldavu, kam v současné době jezdí pouze víkendové vlaky. Nadějí horské trati je ale zájem dceřiné společnosti Deutsche Bahn, která ji chce propojit s tak zvanou Kozí dráhou mezi Děčínem a Oldřichovem u Duchcova. Tu kraj zrušil v roce 2007. Stejný osud potkal i Švestkovou dráhu z Lovosic do Mostu.

Výrazného omezení vlakových spojení se dočkali cestující také na Žatecku, kde byly na některých tratích, například do Chomutova, zcela zrušeny osobní vlaky a jezdí zde pouze spěšňáky a rychlíky.