Jubilejním cestujícím byl Manuel Sandner. Šestadvacetiletý obyvatel Stuttgartu navštívil svou přítelkyni v Drážďanech a letěl se společností Germanwings obchodně do Kolína/Bonnu. „Letecký pasažér číslo 20 000 000" obdržel od Germanwings jako dárek poukázku na volný let pro dvě osoby, který si mohl vybrat z celé sítě leteckých spojení této společnosti.

Důležité letecké dopravní uzly

Germanwings obsluhuje destinaci Dresden Köln/Bonn od 30. března 2003. Od 31. října 2004 létají Germanwings také mezi Drážďany a Stuttgartem. Od roku 2003 letělo s Germanwings celkem 2,8 milionu pasažérů z Drážďan i zpět.

V současném letním letovém plánu je až 17 startů týdně do destinace Köln/Bonn a 12 do Stuttgartu. Obě letiště jsou důležitými dopravními uzly v síti leteckých spojení společnosti Germanwings. Cestující z a do Drážďan mají k dispozici celou řadu možností přestupu.

Germanwings je jednou z nejúspěšnějších nízkonákladových leteckých společností v Evropě. Létá do více než 90 destinací na evropském kontinentu, v Izraeli a severní Africe. Nízkonákladová letecká společnost provozuje mladou flotilu s toho času 32 tryskovými letadly typu Airbus A319.

Nejhezčí terminál v Německu?

Terminál drážďanského letiště je pro svou průmyslovou architekturu jednou z nejhezčích budov pro letecké pasažéry v Německu. V „terminálu krátkých cest" jsou pod jednou střechou sloučeny důležité oblasti, jako odlet, přílet a konferenční centrum. Nádraží rychlodráhy v podzemním podlaží bylo prvním podzemním nádražím Saska. Skleněný zastřešený most spojuje terminál s parkovací budovou. Přes tento „Skywalk" je nejkratší cesta mezi parkovací budovou a Check-in dlouhá přibližně 100 metrů.

Terminál vznikl po tříletém budování (1998 - 2001) z bývalého hangáru leteckého průmyslu, největší bezpilířové průmyslové haly bývalé NDR. Impozantní „skelet" ze snýtovaných ocelových nosníků zůstal při přestavbě zachován. Den 8. březen 2001 byl dnem oficiálního zahájení. Airbus A320 společnosti Lufthansa nesoucí jméno „Dresden" byl jako první letadlo přistaven k novému terminálu.

Zahájení však ještě neznamenalo uvedení do provozu. Nový terminál musel ještě obstát ve zkušebním provozu. Dne 15. března 2001 letištní specialisté spolu s pěti sty statisty simulovali kompletní letecký den. Až konečně airbus A320 s cílem Gran Canaria zahájil dne 25. března 2001 novou epochu drážďanského leteckého provozu.