Vytvořily se dlouhé kolony, které měly z obou stran přes dva kilometry. Místem jezdí zhruba 9200 aut denně. Uzavírka byla nutná kvůli odstranění dopravních omezení, informovalo dnes Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Podle dálniční policie omezení v poslední den školního roku žádné větší problémy nenadělalo, kolony se rozjely poměrně rychle.

Pětikilometrový úsek v prudkém stoupání do hor má problémy od letošní zimy. Začala tam prosakovat voda do galerie tunelu, načež ŘSD tunely reklamovalo u Metrostavu, který je dodavatelem stavby. Celý úsek od Ústí ke státní hranici se otevřel před Vánocemi 2006. Dvoukilometrový tunel Panenská se tehdy stal nejdelším silničním tunelem v Česku.

"Vady uznáváme. Vznikly dotvarováním konstrukcí a za pět let provozu se tato závada dala čekat. Není to nic hrozného, tunely jsou jinak naprosto stabilní a v pořádku," citoval Deník mluvčího Metrostavu Františka Poláka. Závady jsou podle něj dané i provozním opotřebením. V tunelu jsou od března dopravní omezení, rychlost je často snížena na šedesátikilometrovou rychlost a jezdí se jedním pruhem.

Právě odstranění dopravních omezení je podle ŘSD důvodem úplného uzavření tunelu. Začalo ve 14:00 a trvalo nakonec jen zhruba půl hodiny, za dalších pět minut se začaly kolony rozjíždět.

"Původně měla být ta uzavírka do 15. července, ale podařilo se to otevřít dřív, proto to načasování. Průběh byl stejný, jako když se to uzavírá kvůli údržbě, žádné větší komplikace jsme nezaznamenali," řekl operační důstojník dálniční policie.

Přeshraničním úsekem jezdí podle dopravního sčítání asi 9200 aut denně. Během června je ale doprava zřejmě ještě hustší, výrazně přibylo hlavně německých a rakouských řidičů, jezdících na dovolenou.