Snadná výuka cizích jazyků, psí módní salon, výroba modelovaných fondánových dortů, webové stránky ke sdílení dopravních prostředků, výroba briket ze slámy. To jsou některé z podnikatelských záměrů, které budou už za týden bojovat o přízeň porotců a následný postup do finále. Utkají se o ceny v hodnotě 250 tisíc korun a poradenství při startu firmy zdarma.

Soutěž s názvem Rozjezdy pořádá společnost T-Mobile a Deník je mediálním partnerem tohoto projektu.

Pro všechny, kdo chtějí podnikat

„Určena je všem, kteří chtějí podnikat, mají konkrétní podnikatelský záměr, jen nemají živnostenský list, a zároveň i těm, kteří se již do podnikání pustili a nepodnikají déle než 12 měsíců. Do soutěže tedy uvítáme i ty, kteří se zúčastnili minulého ročníku," sdělila mluvčí projektu Markéta Kaclová.

Do letošního ročníku se v Ústeckém kraji přihlásilo 22 projektů. Jediný z nich má šanci postoupit do republikového kola. „Tým poradců a také porotců se rozjíždí do regionů. Hned ve středu 11. července zavítá do Ústí nad Labem. Během semináře o základech marketingu, podnikatelském myšlení nebo založení živnosti se také dozvíme, který z projektů porotce zaujal nejvíce a postoupí do finále," přiblížila Markéta Kaclová. Podle ní není seminář určen výhradně pro soutěžící. „Pokud máte známé, kteří začínají podnikat nebo by si rádi doplnili mezery v marketingu, obchodnických dovedností nebo jednání s úřady, můžete je pozvat. Stačí se na workshop zaregistrovat na www.rozjezdyroku.cz," doplňuje mluvčí.

O podporu podnikání je velký zájem. Zejména mezi mladými lidmi s nápady, ale bez patřičných zkušeností a často i bez kapitálu. Pokud budou mít štěstí a svým projektem zaujmou, může je soutěž vyhoupnout mezi úspěšné podnikatele.

Kdo bude letošním vítězem a koho pošle do finále se rozhodne 12. července. A kdo by rád uspěl v letošním kole?

Tady je několik příkladů podnikatelských záměrů, které by porotu mohly zaujmout.

Psí móda „a la Betty"

„Chci založit vlastní malou firmu na psí módu. Jsem neslyšící z Litoměřic a toto je můj velký sen. Velmi ráda vymýšlím oblečky pro psy podle své fantazie. K šití oblečků pro psy jsem se dostala úplně náhodou po zakoupení pražského krysaříka, fenečky Bettynky. Koupila jsem jí obleček, aby se trochu zahřála a další oblečky jsem už šila sama. A protože se oblečky lidem líbí, začínám šít i pro pejsky známé i neznámé," říká Lucie Maschková.

Ondřej Dvořák, hihi.com

Ondřej Dvořák o svém záměru mimo jiné uvádí: „Rád bych vytvořil webové stránky, které budou sloužit ke sdílení dopravních prostředků a budou zároveň místem setkávání lidí, podobně jako facebook.com. Šlo by o webové stránky koncipované na podobném principu jako je couchsurfing nebo hospitalityclub, ovšem týkaly by se především cestování dopravních prostředků. "

Nová online hra Systemgamers

„Systemgamers je hra cílená především na mladé lidi (15-30), nicméně se setkávám s kladnými ohlasy i od starších jedinců. Hra je v provozu od 15. 5. 2012 a získala si již přes 100 příznivců bez nějaké výrazné propagace a tedy se domnívám, že má budoucnost. Hráče se snažím pobavit nejen určitým zážitkem z toho, že může rozvíjet svou postavu, ale určitým humorem například vtipné odpovědi po dokončení úkolu. Zároveň nechci, aby hráč dokola četl jedny a ty samé texty (tento systém nefunguje prozatím v celé hře), kovář hráči může říct více variant pozdravů atd…" přibližuje nápad Jiří Nový.

Czech Homestays domácí ubytování

„Cílem projektu Czech Homestays je vytvoření fungující cestovní agentury, která bude zprostředkovávat ubytování v českých domácnostech. Tento způsob ubytování je ve světě běžný, v ČR tento segment téměř neexistuje. Výhodou tohoto typu ubytování je zejména autentický cestovní zážitek, který účastníkům umožní poznat skutečný život místních obyvatel, ochutnat pravou domácí stravu, navázat přátelství s ubytovateli a hlavně zachovat si vzpomínky, na které nikdy nezapomenou," vysvětluje autor David Bíróczi.

Kadeřnictví vlídné k seniorům

Marek Petr prezentuje svůj projekt takto: „Chtěl bych vybudovat kadeřnictví, které by bylo cenově i lidským přístupem dostupnější pro seniory ženy i muže. Zaměřuji se na účesy, které patří k této věkové skupině, chtěl bych pomoci změnit styl, který u většiny seniorů převládá („karfiolová hlava, odrosty…"). Ukázat, že i oni mohou chodit moderně ostříhaní, nabarvení, učesaní a přitom nemusí vydávat peníze, které by dali ve značkových kadeřnictvích."

Výroba briket ze slámy

„Chtěl bych začít vyrábět brikety ze slámy a prodávat je. Brikety ze slámy jsou ekologické topení, které neznečišťuje ovzduší.

V našem kraji je mnoho zemědělců, kteří slámu zaorávají a proto si myslím, že by bylo dobré tuto surovinu využít dále. Mám dohodnutý pronájem stodoly, kde by se brikety vyráběly a také distribuovaly.

Brikety z této suroviny mají srovnatelnou výhřevnost jako hnědé uhlí. Brikety nahrazují také dřevo, kterého v našich lesích ubývá a proto si myslím, že toto palivo má svoji budoucnost. V našem kraji není žádný výrobce briket ze slámy," tvrdí Vít Kraj.

Oživení výroby hraček

Úplný název projektu Stanislavy Formanové je Oživení tradiční výroby (nejen) hraček z Krušnohoří.

„V prostorách chalupy v Načetíně, bývalé ordinaci lékaře a později myslivny, bychom rádi připravili prostor pro zpracování dobových materiálů a přípravu pro výrobu tradičních výrobků místní hračkárny. Ve spolupráci s truhláři a krejčími pak zrealizujeme výrobu hraček a doplňků.

Konkrétně půjde o hračky, tradiční dekorativní a užitné předměty pro hospodyňky, dřevovýrobu doplňků a potřeb pro drobná domácí zvířata. To vše bude doplněno o šité originální výrobky, ruční práci, vánoční dárky. Každý výrobek bude mít svůj příběh, a to v českém a německém jazyce. Příběhem tak osloví a připomenou to, co nám nestihli říci ti, jejichž ruce kdysi hračky vyráběly.

Výrobky budeme prodávat prostřednictvím e-shopu, budeme nabízet prodejcům tradičních českých výrobků, prodávat budeme i na tradičních řemeslných trzích, v další fázi otevřeme malý obchod."

Nejčastější dotazy

S jakým projektem se můžete zúčastnit?
Vítán je jakýkoli projekt, originální, i ten, který jste třeba okoukali ze zahraničí. Šanci u poroty mají jak projekty komunitní (služby jednotlivců, vzdělávání, práce pro studenty, zapojení maminek na mateřské, apod.), tak projekty internetové (e-shopy, aplikace), stejně jako další nápady a podnikatelské záměry.

Podnikám už přes rok, proč se nemohu do soutěže přihlásit?
Soutěž je určená pouze pro začínající podnikatele, naši experti budou radit například s prvním daňovým přiznáním, zakládáním firmy nebo marketingovými nástroji. I přesto se můžete projektu zúčastnit. V případě, že již podnikáte, můžete na stránkách Rozjezdů nebo na našem facebooku čerpat inspiraci a rady, které tu budou každému k dispozici. Otevřené jsou pro vás i naše regionální workshopy, jejich seznam a data konání najdete v sekci Semináře.

Mohu přihlásit do soutěže více projektů?
Máme zájem na tom, aby přihlášené projekty byly co nejkvalitnější. Zároveň chceme, aby se naši poradci a porotci mohli vašemu projektu věnovat co nejlépe. Proto je zapotřebí přihlásit pouze jeden projekt na osobu. Na všechny přihlášené projekty se ale vztahuje podmínka, že by mělo jít o firmy nebo podnikání mladší 12 měsíců.

Mám e-shop. Do kterého regionu tedy patřím?
Regionální přihlášky se v případě online obchodů řídí poštovní adresou, tzn. skutečným místem provozovny, takže v případě e-shopu místem, odkud například odesíláte a kde přijímáte poštovní balíčky.

Co mám očekávat na regionálních seminářích?
Toto setkání by mělo být základním průvodcem pro start firmy. Můžete tedy očekávat prakticky zaměřené přednášky odborníků z oblasti zakládání firem či živností, podnikatelského myšlení, obchodu, marketingu, komunikace a dalších zajímavých témat. Kromě toho budete mít možnost tyto projekty konzultovat na workshopech a získat tak jedinečnou zpětnou vazbu a užitečné rady. Na závěr vyhlásíme regionální vítěze, tedy i jméno toho, kdo postupuje do celostátního hlasování.

Co znamená, že vítězové získávají možnost využít poradenství?
Projekt Rozjezdy roku by vám měl pomoci dosáhnout co nejlepších výsledků a naučit vás pracovat s efektivním marketingem, účetnictvím, práci se zaměstnanci a zákony. Proto se experti v daných oblastech (zaměstnanci společnosti T-Mobile a dalších partnerů projektu) rozhodli věnovat část svého času a odpovídat na dotazy začínajících podnikatelů. Úspěšní účastníci budou moci požádat o pomoc s konkrétním dotazem, obory i podmínky tohoto poradenství najdete na webových stránkách.

Kdo rozhoduje o tom, které projekty vyhrají?
V krajských kolech rozhodují o vítězích regionální poroty, které se skládají ze zástupců T-Mobile ČR, mediálních partnerů, regionálních podnikatelů a Svazu měst a obcí. Konkrétní složení porot pro jednotlivé kraje najdete zde. V kole celostátním pak rozhodnou čtenáři těchto webových stránek ve veřejném hlasování a další cenu udělí odborná celostátní porota.

Jaké jsou výhry?
Autoři vítězných projektů (3 v každém regionu, celkem tedy 42 účastníků) získají balíčky poradenských, telekomunikačních služeb a produktů a marketingový balíček pro rozvoj firmy. Kromě toho získají i publicitu v médiích, která je s vítězstvím v našem projektu úzce spojená.

Podrobnější informace naleznete na: www.rozjezdyroku.cz

Rozjezdy 2012 - Ústecký kraj

WordBot.cz Snadná výuka cizích jazyků, Orbitron, Psí móda „A la Betty", Hříšné dorty, ANGELS PEACE SALOON, Stavby Prošek, hihi.com, Online browser hra systemgamers, Kostelní veslařské lodě, Czech Homestays, Refurnish, LIPOVKA.art teplice, Kadeřnictví vlídné k seniorům, Výroba briket ze slámy, (Ne)plaveme (v tom) sami, Marocký štuk jako alterantiva klasického interiéru koupelen a kuchyní, SERVISZDARMA.cz, Blanche bílý domov, Oživení tradiční výroby (nejen) hraček z Krušnohoří, Happy school online videoškola pro děti, Náhradní školka, Lokální (kulturní) web pro mladé, Plánování pro každého