S tím se posouvá také termín, kdy začne nová silnice, která významně zlepší spojení mezi Mostem a Žatcem, sloužit řidičům. Původně se mělo začít stavět letos počátkem jara, teď to vypadá na léto letošního roku.

„Stále probíhají jednání se zhotovitelem o snížení ceny. Předpokládaný termín zahájení stavby je nyní ve třetím čtvrtletí roku 2014," sdělila Deníku Nina Ledvinová, tisková mluvčí ŘSD.

Na základě výběrového řízení má obchvat Velemyšlevsi postavit sdružení několika firem, jehož vedoucím je společnost Silnice Group. Vysoutěžená cena stavby je 559 milionů korun bez DPH. Délka výstavby je plánována na 19 měsíců.

Kdyby se začalo stavět z jara, měla nová silnice začít sloužit řidičům v říjnu 2015. Teď to vypadá spíš až na počátek roku 2016.

Obchvat Velemyšlevsi má být 2,6 kilometru dlouhý, hluboké údolí řeky Chomutovky překlene přes půl kilometru dlouhý most. Plánují se v obou směrech stoupací pruhy o délkách 380 a 630 metrů.

Velký význam bude mít obchvat pro napojení průmyslové zóny Joseph u Havraně na rychlostní silnici R7 Praha Chomutov.

Obchvat Velemyšlevsi je další ze sérií staveb, které mají zmodernizovat silnici I/27 Plzeň Most, která je významnou spojkou mezi Ústeckým a Plzeňským krajem. Nedávno byl dokončen obchvat Třemošné u Plzně, další stavby se připravují.

Například obchvaty Žiželic na Žatecku nebo městeček v Plzeňském kraji Plas, Kralovic či Kaznějova. Silnice se má ale přestavět v budoucnosti i na dalších místech.

ŘSD se snaží získat od zhotovitelů slevy a najít úspory i v jiných případech. Jako například na stavbě silnice R6 Praha – Karlovy Vary v úseku Lubenec – Bošov, kde dojednalo se zhotovitelem úsporu 140 milionů korun.