„Elen má vystudovanou hotelovou školu v Opavě, a byla to tedy vcelku logicky ona, kdo přišla s nápadem, že by ráda vedla nějaký malý penzion v regionu. Mně se ten nápad líbil, protože jsem se vždycky snažil holky ve všem podporovat,“ vzpomíná na počátky nového podnikání Elenin otec Jan Heller.

Podle Elen Hellerové není současná situace pro penziony zrovna příznivá, přesto nelituje rozhodnutí, že se do této oblasti před pár lety pustila. „Myslím, že se nám podařilo vybudovat krásné místo, které koresponduje s našim sloganem – Oáza klidu, pohody a relaxace. A nejdůležitější pro mě je, že si Juráška našli hosté,“ hřeje jí u srdce v nelehké době.

Náročné podnikání

V začátcích podnikání v cestovním ruchu bylo podle ní nejtěžší zvyknout si na nepřetržitý provoz. „Být 24 hodin 7 dní v týdnu k dispozici, je opravdu někdy vyčerpávající. Je to náročné podnikání, ale vždy spolehlivě zafunguje vidět spokojené hosty, kteří se k nám vracejí. Elán do práce nám dodávají i recenze. Je velmi příjemné, když si přečteme, že děláme dobrou práci, která přináší jiným lidem radost a spokojenost,“ pokračuje Elen Hellerová.

Aby takové pozitivní ohlasy od hostů přicházely, musí majitel penzionu dbát na to, aby fungovalo dohromady hned několik faktorů. „Nestačí jenom krásné a čisté prostředí, ale musíte nabídnout skvělé jídlo a profesionální a milou obsluhu. Právě personál penzionu dotváří celkovou atmosféru a dojem pro klienta,“ zdůrazňuje ředitelka Penzionu Jurášek.

Personál v čele s ní se musel popasovat i s tím, když v půli března kvůli koronavirovým opatřením penzion ze dne na den zavřeli. „Nikdo nevěděl, jak dlouho budeme uzavřeni a jak se bude situace vyvíjet. Obecně lze říct, že nejistota byla nejhorší. Nemohli jsme odpovědět na dotazy klientů, kdy budeme otevřeni, zda mají rušit rezervace, na kdy je mohou přesunout. Finanční dopady přes dva měsíce uzavřeného penzionu snad ani raději nebudu zmiňovat,“ vrací se k nenadálé situaci Elen Hellerová.

Ovšem život na Jurášku se úplně nezastavil ani v této době. Už před uzavřením začali s opravou rybníka, a tak tuto dobu využili alespoň k jeho celkové úpravě, aby mohl již tuto sezonu sloužit hostům jako koupací rybník. Malování a další vylepšení penzionu přitom stihli už v lednu, kdy zavřeli plánovaně, aby vše nachystali pro další sezonu. Kdyby tehdy bývali byli tušili, že jen krátce poté budou mít na tyto věci času více než dost…

Zvýšená hygiena

A jaké očekávání má Elen Hellerová od letního období, když už zase mohli otevřít? Věří, že zájem lidí o cestování po krásách České republiky bude velké? „Vzhledem k tomu, že jsme otevřeli do plné sezóny, tak věřím, že hosté si k nám cestu najdou. Máme především českou klientelu a volná místa postupně doplňujeme. Někteří občané určitě raději kvůli pandemii zůstanou v ČR a my budeme velice rádi, když zavítají i na Juráška,“ přemýšlí ředitelka penzionu v Kunčicích pod Ondřejníkem.

Zároveň si uvědomuje, že s opětovným otevřením bude vše jiné než dřív. Proto mají na Jurášku připraveny speciální opatření jak pro klienty, tak pro personál. Pravidelná desinfekce všech povrchů je teď už samozřejmostí.

„O opravdu důkladnou ochranu před viry se také postará náš nově zakoupený ozonizér. Museli jsme změnit systém obsluhy v restauraci a zakládání stolů. Větší omezení nás také čekají ve wellness, a to u provozu saun, ale věřím, že do podzimu, kdy je nejvyšší zájem o sauny, již bude situace jiná a klienti si budou moct užívat i parní a bylinkovou saunu, zatím bude dle nařízení v provozu pouze finská sauna,“ přibližuje Elen Hellerová zavedená hygienická opatření.

Závěrem pak konstatuje, že nadcházející letní sezona bude pro všechny podnikatele v cestovním ruchu těžká zkouška. „Myslím, že hodnocení bude možné až koncem roku. Ale věřím, že lidé vyrazí i k nám do Beskyd, protože je tady nádherná příroda, možnosti procházek, cyklostezky a mnoho výborných restaurací, hotelů a penzionů, které jsou připraveny jim poskytnout ty nejlepší služby. A hlavně už nám naši hosté moc chyběli a těšíme se na ně,“ dodává ředitelka penzionu Jurášek.